برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در اردبیل اجرا می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: امسال مقرر شده است 49 برنامه با 300 گام و فعالیت در عرصه پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اجرا شود.

برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در اردبیل اجرا می‌شود

یوسف خدادادی صبح امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: امسال مقرر شده است 49 برنامه با 300 گام و فعالیت در عرصه پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اجرا شود که تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد تاثیرگذاری هر چه بیشتر این برنامه‌ها در استان باشیم.

وی افزود: وجه تمایز و ویژگی این برنامه‌ها برخورداری از قابلیت‌های پیشگیری از وقوع جرم به ویژه مقابله با خشونت از جمله خشونت‌ها و درگیری‌های فیزیکی است و در کنار آن، برنامه‌های کاهش طلاق و حفظ بنیان خانواده‌ها از طریق آموزش‌های پیش از ازدواج و افزایش مراکز مشاوره جزو برنامه‌های مهم امسال است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: سومین برنامه، در خصوص مقابله با اعتیاد است که سعی می‌شود از طریق باز اجتماعی کردن نسبت به سالم‌سازی جامعه در این خصوص اقدام شود که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

خدادادی با بیان اینکه متأسفانه تعداد قابل توجهی از جمعیت کیفری استان را محکومان مالی، مواد مخدر و جرائم مرتبط با خشونت تشکیل می‌دهد، گفت: هر چند دستگاه قضایی از تمام ظرفیت خود برای مقابله با این جرائم استفاده می‌کند اما یک عزم جدی در عموم مردم و مسئولان لازم است تا در این عرصه موفق باشیم.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان مصمم‌تر از قبل در بحث برخورد با مفاسد اقتصادی، اداری، اجتماعی و فرهنگی است و با متخلفان در این حوزه براساس قانون و مقررات به شدت برخورد می‌کند اما ضروری است تا در زمینه فرهنگی و پیشگیری اقدامات توسعه و گسترش یابد که انتظار می‌رود شاهد همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف در این حوزه باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تاکید بر لزوم کاهش تصادفات و سوانح رانندگی تصریح کرد: در بحث تصادفات عواملی همچون ارتقای سطح فرهنگ رانندگی، رفع نقاط حادثه‌خیز و توسعه بزرگراه بسیار حائز اهمیت است به ویژه با توجه با اینکه بیش از 70 درصد تصادفات در شمال استان اتفاق می‌افتد توسعه بزرگراه در راه‌های مواصلاتی شمال استان باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم

منبع: تسنیم

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها