زنگنه: هر کاری که برای مقابله با ترامپ لازم باشد انجام می دهیم

بیژن زنگنه گفت: مجموع حجم صادرات نفت و میعانات گازی ایران در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز است.

زنگنه: هر کاری که برای مقابله با ترامپ لازم باشد انجام می دهیم

بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه مراسم امضای قرارداد خط لوله گاز ایرانشهر - چابهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاهش صادرات نفت ایران مربوط به یک ماه بود و پس از آن افزایش یافت، ‌هم‌اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: مجموع حجم صادرات نفت و میعانات گازی ایران در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز است.

* مذاکرات با مرسک دانمارک برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی متوقف شد

وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت توسعه لایه نفتی پارس جنوبی گفت: مذاکرات برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با شرکت دانمارکی مرسک به این دلیل که مرسک از سوی شرکت فرانسوی توتال خریداری شد، متوقف شده و برای سپردن توسعه این میدان به توتال هم برنامه‌ای نداریم.

این عضو کابینه دولت در خصوص اینکه "آیا با شرکت‌های دیگری برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی مذاکره‌ای آغاز شده"، اذعان داشت: هنوز پیشنهادی جدی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

* انتخاب پیمانکار برای احداث خط لوله زیردریایی صادرات گاز

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پروژه صادرات گاز ایران به عمان اظهار داشت: پیشرفت مذاکرات در این زمینه بسیار مطلوب بوده و هم اکنون در مرحله اعلام برگزاری مناقصه برای احداث خط لوله دریایی یا امضای قرارداد سرمایه‌ای با یک شرکت خارجی که این خط را احداث کند هستیم.

وزیر نفت در پاسخ به اینکه "آیا قراردادهای بعدی برای توسعه میدان‌های نفتی با شرکت‌های روس به امضا می‌رسد؟"، تصریح کرد: مذاکرات با چند شرکت در مراحل نهایی است که در میان آنها شرکت‌های روسی هم حضور دارند.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به اینکه "شنیده می‌شود ایران برای صادرات نفت به هند تخفیف می‌دهد، آیا این موضوع صحت دارد؟"، گفت: ما تخفیف ویژه‌ای به هند ندادیم، البته برای فروش ممکن است در هر زمانی که لازم باشد سیاست‌های قیمتی را اعمال کنیم که بتوانیم در بازار حضور داشته باشیم.

وی افزود: ما هر کاری را که لازم باشد برای این‌که با ترامپ مقابله کنیم، انجام می‌دهیم.

* همه ظرفیت ها را برای جلوگیری از ضربه زدن ترامپ به ایران به کار می گیریم

زنگنه در خصوص تصمیم ترامپ برای ماندن در برجام در 12 مه 2018 اذعان داشت: باید صبر کنیم ببینیم ترامپ چه می‌کند، ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران همه تجارب و ظرفیت‌ها را برای این‌که ترامپ نتواند به ایران ضرر برساند به کار می‌بریم و هیچ گزینه‌ای را کنار نمی‌گذاریم.

وزیر نفت در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات با هندی ها برای توسعه میدان گازی فرزاد B گفت: قرار شد هندی‌ها گاز ترش میدان را به ما تحویل دهند و ایران جابه‌جایی و سوآپ آن را انجام دهد.

منبع: تسنیم

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها