۱۶.۵ میلیون دلار صنایع‌دستی از همدان صادر شد

معاون صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۱۶.۵ میلیون دلار صنایع‌دستی از استان صادر شد، افزود: این میزان صادرات در مقایسه با سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

۱۶.۵ میلیون دلار صنایع‌دستی از همدان صادر شد

علیرضا قاسمی با اشاره به اینکه اقدامات خوب و مثبتی در حوزه صنایع‌دستی انجام شده است، اظهار داشت: اکنون ما در هلند صاحب یک نمایشگاه دائمی سفال هستیم که این نمایشگاه به کمک سازمان میراث فرهنگی و اداره کل صادرات تهران راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه عادل بشیری صادرکننده نمونه کشوری از شهر لالجین با شخص متولی نمایشگاه هلند که ایرانی است، ارتباط دارد، افزود: در این نمایشگاه بخشی برای فروش سفال و چرم همدان اختصاص داده شده است.

قاسمی با تأکید بر اینکه صادرکنندگان صنایع‌دستی استان در نمایشگاه کشورهایی نظیر روم، فلرانس و غیره برای عرضه صنایع تولیدی خود حضور پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: حضور صادرکنندگان در این نمایشگاه‌ها با هزینه خودشان بوده و کمک ما تنها در حوزه راهنمایی و حمایت‌های معنوی و هماهنگی‌های بیشتر بوده است.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه مقداری از فروش صادرات صنایع‌دستی استان به ویژه سفال به صورت کالاهای تزئینی سمت و سو پیدا کرده است، بیان کرد: با فروش سفال‌های تزئینی ارزش افزوده بیشتری را به دست می‌آوریم.

رشد 30 درصدی صادرات صنایع دستی همدان

قاسمی با بیان اینکه در سال گذشته 16.5 میلیون دلار صنایع‌دستی از استان همدان صادر شده است، تأکید کرد: این میزان صادرات در مقایسه با سال 95 حدود 30 درصد افزایش یافته است.

وی ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود که این میزان افزایش صادرات می‌تواند به دلایل تبلیغات متعدد و حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در نمایشگاه کشورهای دیگر باشد.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: حدود چهار سال است که عادل بشیری از شهر لالجین به عنوان صادرکننده نمونه کشوری انتخاب می‌شود و صادرات ایشان در حوزه صنایع‌دستی به ویژه سفال حرف اول را می‌زند.

قاسمی با تأکید بر اینکه عادل بشیری عنوان صادرکننده نمونه کشوری و استانی را دارد، بیان کرد: بشیری سالانه مقدار قابل توجهی از سفال لالجین را به کشورهای اروپایی نظیر هلند، ایتالیا و غیره صادر می‌کند.

سفال، چرم و مصنوعات چوبی بیشترین صنایع‌دستی صادراتی استان همدان

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: علاوه بر سفال، چرم و مصنوعات چوبی بیشترین آمار صادرات صنایع‌دستی استان را به خود اختصاص داده است.

قاسمی در مورد کشورهای مقصد صادرات صنایع‌دستی استان همدان عنوان کرد: کشورهای اروپایی، عراق، حوزه خلیج فارس و آذربایجان از کشورهای مقاصد صادرات صنایع‌دستی استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه همواره ممکن است در ماه‌های آبان و آذر آمار صادرات کم باشد، تصریح کرد: اما اواخر سال میلادی که می‌شود کشورهای اروپایی خرید می‌کنند و بازار خوبی دارند و در آن زمان آمار صادرات صنایع‌دستی افزایش می‌یابد.

منبع: تسنیم

منبع: تسنیم

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها