آقای وزیر خیلی چیزها فرق کرده است

رضا ساکی

آقای وزیر خیلی چیزها فرق کرده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش سراسری سفیران سلامت دانش آموزی، وقتی از دانش آموزان حاضر در مدرسه سوال کرد که آیا موبایل دارید یا نه؟ از پاسخ مثبت دانش آموزان تعجب کرد.

واقعا تعجب کرد؟ آقای وزیر واقعا تعجب کردید؟ جدی تعجب کردید؟ جان من؟ پس خوب شد که نپرسیدید آیا سیگار می‌کشند یا نه؟ خوب شد نپرسیدید آیا در کیف‌شان سیگار دارند یا نه؟ خوب شد نپرسیدید که چیز، ولش کن.
واقعا آدم برخی چیزها را از دانش‌آموزان نباید بپرسد. بگذارید همچنان فکر کنیم که آنها سیگار نمی‌کشند، از خانه می‌روند مدرسه و از مدرسه به خانه می‌برمی‌گردند و تا روز خواستگاری و عروسی، چیز، اصلا ولش کن.
به نظرم آدم اصلا در کار نوجوان امروزی دخالت نکند بهتر است. چون اگر زیاد بپرسی و او هم جواب بدهد باورهای ذهنی‌ات درباره فرزندت به هم می‌ریزد و حتی ممکن است بعد از پاسخ‌ها، خودت را بکشی چون نوجوان امروزی رک و راست پاسخ هر پرسشی را می‌دهد.
مثلا قدیم این طوری بود که پدران ما برای این که حساب کار دست‌مان بیاید یکهو فریاد می‌زدند کسی سیگارهای من را برداشته؟ و منظورشان این بود که نبینم کسی سیگار می‌کشد و یا به سیگار من دست می‌زند. الان اما اگر پدری چنین چیزی بپرسد پسرش می‌گوید: من کی وینستون کشیدم که بار دومم باشه؟
خلاصه که آقای وزیر عزیز خیلی چیزها فرق کرده است. اگر بدانید برخی دانش‌آموزان چه فیلم‌هایی باکیفیتی در موبایل‌شان دارند؟ نمی‌دانید؟ همان ندانستن بهتر است.
باقی بقای‌تان

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها