در این زمانه باید سریع دزدی کرد

رضا ساکی

در این زمانه باید سریع دزدی کرد

حتما شما هم خبرهای مربوط به سرقت عابربانک‌ها را شنیده‌اید. در تهران چند عابربانک را از جا کنده‌اند و برده‌اند. پلیس این سارقان را دستگیر کرده و گفته است که این عابربانک‌ها خوب به زمین میخ نشده بودند و امنیت کمی داشتند. پلیس از بانک‌ها خواسته است که عابربانک‌ها را خوب به زمین سفت کنند.
نکته اصلی اما در اینجاست که هیچ وقت هیچ کس فکر نمی‌کرد کار به جایی برسد که عابربانک را بکنند و برنند. یعنی صاحبان بانک با خود می‌گفتند مگر می‌شود کسی بیاید عابر به این گندگی را بردارد ببرد؟ مگر شهر هرت است؟
اما دیدیم که کندند و بردند. قبلا هم البته صندوق صدقات را کندند و بردند اما مسئولان آن را جدی نگرفتند تا کار به عابربانک کشید.
الان هم اگر سرقت عابربانک‌ها جدی گرفته نشود فردا بانک را جاکن می‌کنند می‌‌گذارند پشت ۱۸ چرخ و می برند.
به هر حال یک دوره‌ای بود که سارقان وقت داشتند برای سرقت. یعنی سر فرصت می‌نشستند و سرقت می‌کردند و حتی در محل سرقت هم ناهار می‌خورند. الان اما فرصت اندک است چون شما اگر وقتی دلار ۴۲۰۰ است عابر را بدزدید ممکن است دلار بشود ۶۱۰۰ و آن وقت در اصل پول کمتری دزده‌اید. پس در این زمانه باید سریع دزدید و برای دزدی سریع هم دیگر نمی‌شود برای باز کردن در گاوصندوق وقت گذاشت، باشد گاوصندوق را برداشت و برد.
به هر حال اگر دید یک نفر یک گاوصندوق یا عابربانک روی کولش گذاشته است و دارد بدو می‌رود حتما به پلیس خبر بدهید. البته او نیازمند است اما خب پول ملت را هم روی کول گذاشته است. بانک‌‌ها هم که منتظر فرصت هستند که پول ملت را ندهند. پس برای ملت هم که شده به پلیس خبر بدهید.
پایان پیام

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها