رئیس سازمان اوقاف:

هدف از مسابقات قرآن وحدت مسلمانان است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت که در مجموع 370 نفر از کشورهای مختلف مهمان جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات هستند.

هدف از مسابقات قرآن وحدت مسلمانان است

حجت‌الاسلام علی محمدی عصر امروز (پنجشنبه) در افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقه‌های قرآن کریم که در مصلای تهران با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری برگزار شد با اشاره به حضور نمایندگان 84 کشور در مسابقه‌های بین‌المللی قران اظهار کرد: امروز مسلمانان از سراسر جهان با حضور در جمهوری اسلامی زیر پرچم قرآن با وحدت می‌نشینند.

وی یادآور شد: در این دوره 5 مسابقه بین‌المللی به صورت همزمان برگزار می‌شود که این مسابقه‌ها در بخش بزرگسالان، روشندلان، دانشجویان،‌بانوان و طلاب علوم دینی برگزار می‌شود. در مجموع 370 نفر از کشورهای مختلف مهمان جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقه‌ها هستند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه به گفته امام خمینی (ره) هدف همه ما رسیدن به مفاهیم قرآن است گفت: امیدواریم خدا توفیق دهد تا به وظایف‌مان در برابر قرآن عمل کنیم. امسال شعار ما "یک کتاب، یک امت" است و هدف از این مسابقه‌ها وحدت مسلمانان است و امیدواریم مقاومت امت اسلام در برابر استکبار و نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف به موفقیت برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بجز پایبندی مسلمانان به احکام و اعتقادات حیات بخش و وحدت آفرین سرشت نشین و ساده ی قابل اثبات قرآن کریم که همیشه زنده و در همه جا حی و حاضر و در دست رس همگان اند ، و تنظیم رفتار و گفتار و پندار خود با این احکام و اعتقادات که از جانب خداوند با زحمات طاقت فرسای پیامبر اسلام (ص) و با مجاهدتها و ایثارها و فداکاریهای امامان (ع) از اهل بیت آن حضرت با جزئیات و مصادیق ، دست نخورده و مصون از تحریف و پاک از من در آوردیهای ذهن محدود و قاصر بشر ، به دست مسلمانان رسیده اند ، هیچ چیز دیگر نمی تواند و نخواهد توانست مسلمانان را به هم نزدیک کند و با هم متحد سازد و آنان را به همدلی و همبستگی و همکاری مثبت و سازنده باهم تشویق کند. فرقه ناجیه نزد خداوند همان است که احکام و اعتقادات قرآن را بی آلایش می پذیرد ، و به این احکام و اعتقادات و مصادیق رسا و بی خدشه ای که از جانب پیامبر و امامان از اهل بیت ابلاغ شده اند عالمانه و با تدبر خرد گرا عمل می کند ، و از تاویل مجملات این کتاب الهی در تضاد و تعارض با محکمات مفصل آن بنفع مذاهب بشری همیشه پرهیز می کند و در عین حال ادعا نمی کند که برتر از دیگران است ، و با این که عالمانه و با درایت پایبند احکام و اعتقادات قرآن است چون غیب نمی داند قضاوت در باره رفتار و گفتار و پندار خود را به خداوند یکتای جهان آفرینش که به همه ی نهانهای درون آفریدگان آگاه است واگذار می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها