دبیر برگزاری روز نجوم در ایران:

هدف برگزاری روز نجوم، علاقه مند کردن مردم عادی به علم نجوم است

دبیر برگزاری روز نجوم گفت: هدف اصلی از برگزاری روز نجوم در کشور را علاقه مند کردن مردم عادی به علم و بعد از آن علاقه مند کردن مردم به علم نجوم است.

هدف برگزاری روز نجوم، علاقه مند کردن مردم عادی به علم نجوم است

به گزارش خبرنگار گروه دانش خبر فوری ، همزمان با برگزاری هفته نجوم در جهان، روز نجوم هم در تاریخ 31 فروردین ماه در پایتخت و در محل گنبد مینا برگزار خواهد شد.

سید مصطفی امام، دبیر برگزاری روز نجوم و عضو انجمن نجوم ایران در نشست خبری که به همین مناسبت برگزار شد، گفت: از سی یک فروردین ماه تا ششم اردیبهشت ماه هفته جهانی نجوم نام گرفته است و در این هفته فعالت های ترویجی برای علاقه مند کردن افراد به علم نجوم صورت می گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: اولین روز تعطیل این هفته در تمام کشورها به عنوان روز ملی نجوم انتخاب می شود، در ایران سی و یکم فروردین به عنوان روز ملی نجوم انتخاب شده است.

وی درباره موضوعات غرفه های مراسم امسال گفت: ما امسال حدود 16 غرفه مستقر در گنبد مینا داریم، "نجوم کودک"، " رصد"، "کار با ابزارهای نجومی و تلسکوپ"، "عکاسی نجومی"، "مبارزه با خرافات" و "گردشگری نجومی"، "مبارزه با آلودگی نوری و انرژی پاک" و "اختر زیست شناسی"‌ موضوعات این غرفه ها هستند.

دبیر مراسم شعار امسال را هم معرفی کرد و گفت: شعار هفته جهانی نجوم امسال، تماشای آسمان برای همه است.

مصطفی امام هدف اصلی از برگزاری روز نجوم در کشور را علاقه مند کردن مردم عادی به علم و بعد از آن علاقه مند کردن مردم به علم نجوم دانست.

گفتنی است که مراسم امسال ازساعت 10 صبح تا 24 روز جمعه سی و یک فروردین ماه در بوستان آب و آتش و در محل گنبد مینا برگزار می شود و حضور برای عموم رایگان و آزاد است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها