نماینده مجلس شورای اسلامی:

مشکلات آب 3 استان توسط شورای عالی امنیت ملی پیگیری می شود

مشکلات آب استان های اصفهان، یزد و چهار محال بختیاری در شورای امنیت ملی پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان ؛

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفتگوی تلفنی با این خبرگزاری گفت: صبح امروز نشستی سه ساعته با حضور اعضای شورای عالی امنیت ملی، وزاری نیرو و جهاد کشاورزی و اعضای شورای تأمین سه استان اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد در وزارت کشور برگزار شد.
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه در این نشست، رئیس مجمع نمایندگان و استانداران اصفهان یزد و چهار محال و بختیاری گزارشی از وضعیت آب در این سه استان ارایه کردند، افزود: واگذاری طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی، بارورسازی ابرها، رفع موانع ایجاد سد و تونل کوهرنگ و حفظ باغ ها از مصوبات این نشست بود.

وی با اشاره به کمبود بی سابقه بارش باران و برف و کاهش بی سابقه ذخیره آب در پشت سد زاینده رود در 70سال گذشته، گفت: کاهش بارندگی ها ، نگرانی ها برای تامین آب آشامیدنی 7میلیون جمعیت در استان های اصفهان ، یزد و چهار محال و بختیاری ایجاد کرده است. رییس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه پیش بینی شده 400 میلیون متر مکعب آب تا پایان سال آبی (شهریور هرسال تا شهریور سال بعد) در پشت سد ذخیره شود، ادامه داد: اگر این پیش بینی محقق شود، برای تامین آب شرب تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.
موسوی لارگانی افزود:در این نشست مقرر شد، برای طرح انتقال آب، پس از شیرین سازی از خلیج فارس به فلات مرکزی ، منتظر بودجه دولتی نمانیم و با دستور رییس جمهور ، این طرح به بخش خصوصی، که از قبل اعلام آمادگی کرده است، واگذار شود.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه در این نشست اعلام شد، امسال آبی برای کشاورزی وجود ندارد، گفت: برای حفظ باغ های موجود تصمیم گرفته شد، درختان با آب تانکر، سیراب می شوند.

نماینده مردم فلاورجان در مورد بارورسازی ابرها هم گفت: مقرر شد محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان با پیمانکار خارجی، این طرح را در صورت موفقیت آمیز بودن در استان، اجرایی کند.
موسوی لارگانی با بیان اینکه دادستان استان همجوار هم در این نشست حضور داشت، مصوب شد: موانع برای ایجاد سد کوهرنگ و پایان تونل سوم رفع شود با وجود اینکه کمتر از دو کیلومتر از بتن ریزی این تونل باقیمانده است.

نشست شورای عالی امنیت ملی برای حل مشکل آب سه استان در حالی صورت گرفت که تجمع کشاورزان در اصفهان پایان یافته و کشاورزان چشم امید به عملیاتی شدن مصوبات طرح های پیشین و کنونی دارند.

57

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها