پروانه سلحشوری در گفتگو با خبر فوری:

تلگرام با مرگ تدریجی از دسترس خارج می شود/ نباید اعتماد عمومی را خدشه دار کرد/ استفاده مبلغان پیام رسان های داخلی از تلگرام

پروانه سلحشوری معتقد است که با فیلتر تلگرام نباید اعتماد عمومی را خدشه دار کرد و در خصوص نحوه فیلتر این پیام رسان می گوید تلگرام با مرگ تدریجی از دسترس خارج می شود.

تلگرام با مرگ تدریجی از دسترس خارج می شود/ نباید اعتماد عمومی را خدشه دار کرد/ استفاده مبلغان پیام رسان های داخلی از تلگرام

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در خصوص فیلترینگ تلگرام تا پایان فروردین ماه به خبرنگار خبر فوری گفت: به نظر من تلگرام با یک مرگ تدریجی از دسترس خارج خواهد شد دقیقا مثل کاری که با نرم افزارها و پیام رسان های دیگر مثل وایبر شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه گفته می شود هدف اصلی دولت، تقویت پیام رسان های داخلی است نه فیلتر پیام رسان های خارجی گفت: این صحبت درست است و البته باید توجه شود که با فیلتر تلگرام مردم به پیام رسان های داخلی روی نخواهند آورد.

پروانه سلحشوری با اشاره فیلتر یکی دو روزه تلگرام در ایران و افزایش نصب فیلتر شکن ها در آن زمان، تصریح کرد: در زمانی که تلگرام مدتی در کشور فیلتر شده بود فکر می کنم مردم برای دور زدن فیلترینگ و دسترسی به تلگرام حدود 30 میلیون فیلتر شکن نصب کرده بودند که این آماری بسیار زیاد است.

این نماینده مجلس با اشاره به صحبت های مسئولین تلگرام در خصوص نسخه جدید تلگرام که در آن دیگر نمی شود این نرم افزار را فیلتر کرد افزود: نباید از سوی مسئولین ما تلاش هایی صورت پذیرد که باعث شود خودشان زیر سئوال بروند چرا که این گونه اقدامات به جزء خدشه دار کردن اعتماد عمومی و گرفتن حق انتخاب مردم چیز دیگری برای ما ندارد.

رئیس فراکسیون زنان ادامه داد: امیدوارم مسئولین کشور اتفاق نظر داشته باشند که فاصله و شکافی بین دولت و مردم ایجاد شده و متاسفانه بر اثر اتفاقاتی که افتاده این شکاف در حال بیشتر شدن است، با فیلتر پیام رسان ها مخصوصا تلگرام که در میان بیش از نیمی از مردم محبوبیت دارد این شکاف را بیشتر نکنند.

سلحشوری با بیان اینکه مردم بالاخره راه دسترسی و دور زدن فیلترینگ را پیدا می کنند تاکید کرد: من بعید می دانم که تا آخر فروردین ماه تلگرام فیلتر شود و اگر هم فیلتر شود مردم راه جایگزین آن را پیدا خواهند کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا اطلاع رسانی و آگاهی رسانی شورای عالی فضای مجازی در خصوص استفاده از پیام رسان های داخلی موثر بوده است یا خیر؟ گفت: اطلاع رسانی های زیادی در خصوص استفاده از پیام رسان های داخلی انجام شده اما اقناع عمومی در این موضوع رخ نداده و این اطلاع رسانی ها موفق نبوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه شبکه های پیام رسان داخلی زیر ساخت لازم را ندارند تصریح کرد: حتی کسانی که تبلیغ پیام رسان های داخلی را می کنند خودشان از تلگرام استفاده می کنند که این خود گویای این واقعیت است.

منبع: خبر فوری

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • روزبهاني
    0

    با فيلتر تلگرام اعتماد عمومي خدشه دار ميشه نه با چيز ديگه

  • حسین نامور
    0

    نمیخوام برنامه Telegram Instagram فیلتر بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها