مراسم تشییع پیکر محمدباقر کتابی امروز انجام شد

پیکر محمدباقر کتابی از اساتید فلسفه امروز به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر محمدباقر کتابی امروز انجام شد

پیکر دکتر محمدباقر کتابی از اساتید برجسته الهیات، عرفان و فلسفه امروز در اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر دکتر محمدباقر کتابی از اساتید الهیات، عرفان و فلسفه اسلامی دانشگاه تهران که دارای تحصیلات عالی حوزوی بود از درب منزل ایشان انجام شد.

این استاد برجسته الهیات در سال 1302 در اصفهان متولد شد و پس از گذران دوران کودکی زیر نظر اساتیدی همچون محمد مهریار، میرزا ابوالفضل همائی،حاج رحیم ارباب، حاج میرزا علی آقا شیرزای، آیت الله حاج شیخ مهدی نجفی، آیت الله حسین خادمی و آیت الله طیّب عرفان و فلسفه را آموزش دید. او تا مقطع دکتری الهیات، عرفان و فلسفه اسلامی پیش رفت و به یکی از اساتید برجسته در دانشگاه تهران بدل شد.

رجال اصفهان در علم و عرفان و ادب و هنر، مقدمه بر کتاب (وحدت وجود) تألیف مرحوم استاد فضل الله ضیاء نور، .... از تالیفات مرحوم کتابی است. اشتغال در امور قضایی، استاد دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی، عضویت در انجمن آثار و مفاخر اصفهان از جمله مسئولیت های علمی و فرهنگی این استاد فقید بود.

این استاد برجسته الهیات، عرفان و فلسفه اسلامی در خصوص دهها تالیف کتاب و مقاله خود گفت: شاید این تالیفات و مقدمه ها و شرح حال ها مصداق (سیاه مشقی) از طفلی باشد در جوف آن همه آثار کهن از تمدن و فرهنگ بشری که حد و حصری برای آنها نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها