نماینده مجلس شورای اسلامی:

طرح های انتقال آب از خلیج فارس به مرکز ایران باید انجام شود

با وجود بحران آب کنونی در اصفهان، دولت باید طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را برای اصفهان نیز در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون دولت را موظف کرده بهره وری مصرف آب را دسته کم تا ۳۰ درصد افزایش دهد گفت وزارت نیرو باید اقدامات خود در بهروری و استحصال آب در حوزه زاینده رود را به افکار عمومی گزارش دهد.ناهید تاج الدین با اشاره به اینکه ذخیره پشت سد زاینده رود به کمترین میزان خود در پنجاه سال اخیر رسیده افزود: ، خشکسالی امسال در ۷۰ سال گذشته بی سابقه بوده و منابع آبی اصفهان وضعیت بحرانی دارند.

وی گفت: زاینده‌رود که آب شرب ۵ میلیون نفر و آب مورد نیاز ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و نیز ۱۰ هزار واحد صنفی را تأمین می‌کند، امروز دچار مشکل است.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه بحران امروز زاینده رود از تخلفات در بالادست آب می خورد، افزود :این وضعیت حاصل سوء مدیریت مستمرآب در حوزه های طبیعی است .

تاج الدین با بیان اینکه راهی جز محدود کردن مصارف غیر شرب نداریم، گفت : حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب در حوضه آبریز زاینده رود برای مصارف غیرشرب برداشت می‌شود و برای تامین آب آشامیدنی در اصفهان باید این مصارف را محدود کنیم .

وی گفت: با توجه به بحران بی سابقه آبی در اصفهان ، طرح هایی برای شیرین سازی آب و انتقال از خلیج فارس و دریای عمان به استان های مرکزی کشور مصوب شده و در حال انجام است که باید دولت برای اصفهان نیز در این زمینه وارد شود .

57

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها