اولین اظهارات افسانه موسیقی ژاپن درباره جزئیات کنسرت اردیبهشت در ایران/ کیتارو: ایران گنجینه‌های موسیقی بسیاری دارد

«کیتارو» در نخستین اظهار نظر رسمی خود درباره کنسرت اردیبهشت ماه در ایران درباره جزئیات این کنسرت گفت:اجرای این بار من درایران kojiki and universe می‌باشد.

 اولین اظهارات افسانه موسیقی ژاپن درباره جزئیات کنسرت اردیبهشت در ایران/ کیتارو: ایران گنجینه‌های موسیقی بسیاری دارد

ماسانوری تاکاهاشی ملقب به «کیتارو» در نخستین اظهار نظر رسمی خود درباره کنسرت اردیبهشت ماه در ایران درباره جزئیات این کنسرت گفت: حدود 28 سال پیش آهنگی ساختم به نام کوجیکی که تصویری بسیار زیبا از سیاره و جهان عالم بود. برای ساخت این قطعه آقای پروفسور kazunari shibata که از اساتید برجسته و معروف در زمینه منظومه شمسی می باشد کمک شایانی به من کردند. این اجرا مفاهیمی در خود دارد که فقط با غرق شدن در نت به نت این موسیقی می‌شود نسبت به درک آن سعی و تلاش کرد.»
خیلی خوشحالم که مردم این قطعه «جاده ابریشم» را دوست دارند. مایلم مراتب تشکر و قدردانی خودم را از تاثیر فرهنگ فارسی و ایرانی بابت ساخت این قطعه و فیلم مستند جاده ابریشم که برگرفته از فرهنگ غنی منطقه شماست اعلام کنم. موفقیت این اثر در همه دنیا را تاثیری از هنر ایرانی‌ها می دانم و قطعا آنرا در کنسرت پیش رو در اردیبهشت ماه اجرا خواهم کرد. در کنسرت اردیبهشت تجربه جدیدی برای ایرانی‌ها می‌آورم.
من موزیک خیلی از هنرمندان و موزیسین های ایرانی رو گوش دادم. به هنگام ساخت سری جاده ابریشم علاقه زیادی به نواهای موسیقی سنتی ایران در من به وجود آمد و در کل علاقمند به فرهنگ سرزمین ایران هستم. موسیقی نواحی ایران را بارها گوش کرده ام و از آنها چیزهای زیادی آموختم و کشف کردم. مشخصا ایران دارای گنجینه‌های زیادی از موسیقی در بخش های مختلف آن است و کشف همه این گنجینه ها بسیار زمان بر و طولانی خواهد بود.»

گفتنی ست کنسرت «کیتارو» در تاریخ 16، 17 و 18 اردیبهشت ماه سال جاری در سالن وزارت کشور تهران برگزار خواهد شد و بلیت فروشی این کنسرت نیز در سایت «تیوال» آغاز شده است.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها