تبعات جنگ تجاری چین و آمریکا چیست؟

رئیس موسسه ریترزبوش گفت: افزایش احتمال وقوع یک جنگ تجاری موضوع کند شدن رشد اقتصادی را مطرح می سازد که می تواند منجر به کاهش تقاضا برای نفت شود.

تبعات جنگ تجاری چین و آمریکا چیست؟

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که تعرفه های بیشتری را علیه کالاهای چینی به اجرا خواهد گذاشت و بار دیگر نگرانی از وقوع جنگ تجاری بین دو قدرت بزرگ اقتصادی و آسیب دیدن رشد اقتصاد جهانی را تشدید کرد، قیمت نفت دیروز حدود 2 درصد کاهش یافت.

ترامپ روز پنجشنبه گفت، به مقامات تجاری دولت آمریکا دستور داد تا وضع تعرفه بر 100 میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی چین را مد نظر قرار دهند.

چین روز جمعه هشدار داد در صورتی که واشنگتن تهدید ترامپ را عملی کند، به طور کامل و «با شدت» آماده پاسخ به اقدامات تجاری آمریکاست.

جیم ریترزبوش، رئیس موسسه ریترزبوش در این باره گفت: «افزایش احتمال وقوع یک جنگ تجاری موضوع کند شدن رشد اقتصادی را مطرح می سازد که می تواند منجر به کاهش تقاضا برای نفت شود. تقاضای قوی برای نفت در طی چند ماه گذشته موجب احیای قیمت ها شده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 22 سنت کاهش به 67 دلار و 11 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 48 سنت، معادل 2.3 درصد افت به 62 دلار و 6 سنت رسید.

قیمت نفت برنت در این هفته 2.8 درصد کاهش داشت در حالی که نفت خام آمریکا نیز افت هفتگی 4.4 درصدی را پشت سر گذاشت که بیشترین کاهش هفتگی از اوایل ماه فوریه تاکنون بود.

شاخص های سهام در بورس آمریکا نیز به دلیل نگرانی ها از وقوع جنگ تجاری کاهش داشت.

آمارهای موسسه بیکر هاگز نشان می دهد شرکت های حفاری نفتی در آمریکا در هفته منتهی به 6 آوریل 11 سکو را به تعداد سکوهای فعال خود اضافه کرده و کل سکوها را به 808 مورد رسانده اند که بیشترین تعداد از مارس 2015 تاکنون بوده است.

منبع:تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ذوالقرنین
    0

    دلار تضعیف خواهد شد این دهه دهه اسیاست .رویکرد چین به سمت کشورهای مصرف کننده ای همچون ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها