120 هزار صنف در آذربایجان شرقی تنها با یک نفر اداره می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی از آمادگی این استان برای انتخاب به‌عنوان پایلوت اجرای برنامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان در سطح کشور خبر داد.

120 هزار صنف در آذربایجان شرقی تنها با یک نفر اداره می‌شود

علی جهانگیری در نشست با هیأت‌مدیره خانه صنعت استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: نگاه ما در اجرای برنامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان صرف نگاه هزینه‌ای نیست بلکه با تعریف برخی از اختیارات در سطح استان می‌توان در این راستا قدم‌های مهمی برداشت.
وی توجه به موضوع اشتغال‌زایی در استان را یادآور شد و گفت: امروز در صنعت الکترونیک خودرو و الکترونیک تجهیزات پزشکی پتانسیل‌های قابل‌توجهی در سطح استان وجود دارد که ما تلاش می‌کنیم با ایجاد ارتباط فعالان این بخش و شرکت صاایران از این پتانسیل در راستای اشتغال‌زایی پایدار در استان استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی،خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال‌زایی امروز ناگزیر هستیم به سمت اشتغال‌های جدید حرکت کنیم و بخش الکترونیک این قابلیت را در استان ما دارد که در این رابطه نقش مهمی ایفا کند.

جهانگیری استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها صنفی در استان را یادآور شد و گفت: انتظار داریم در بحث اشتغال بخش خصوصی پای‌کار باشد ، امروز در استان ما نزدیک به 120 هزار صنف تنها با یک نفر اداره می‌شود و این اصناف می‌توانند با استفاده از طرح کارورزی تعداد قابل‌توجهی جوان جویای کار را تحت پوشش قرار دهند.

وی ادامه داد: ایجاد انگیزه برای ورود تولیدکنندگان و اصناف به طرح کارورزی موضوعی است که تنها با کارهای رسانه‌ای ممکن نخواهد بود از این رو انتظار داریم تشکل‌های صنفی با ورود جدی به این موضوع از این مهم حمایت کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به مسائل و مشکلات بانکی واحدهای تولید در استان گفت: در این رابطه کارگروه تخصصی در استانداری تشکیل‌شده است و مسائل مربوط به بانک‌ها به‌صورت شفاف موردبررسی قرارگرفته است و در آینده نزدیک در این خصوص به‌صورت گروهی جلساتی برای رفع مشکلات فی‌مابین تشکیل خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: فارس

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها