آخرین‌خبر از قیمت بنزین در سال جدید

گفته می شد قیمت بنزین در سال جاری به هزار و 500 تومان می رسد.

آخرین‌خبر از قیمت بنزین در سال جدید

به گزارش خبر فوری به نقل از الف، دولت در لایحه بودجه سال 97 در قالب تبصره 18 پیشنهاد داده بود تا برای کسب درآمد 17 هزار و 400 میلیارد تومانی در سال جاری، قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین افزایش یابد و حتی گفته می شد که قیمت بنزین در سال جاری به هزار و 500 تومان می رسد.

اما این پیشنهاد دولت در مجلس و در همان کمیسیون تلفیق رد شد و در صحن مجلس هم به تصویب نرسید. با این مصوبه مجلس، دولت در سال 97 حق افزایش قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی را ندارد.

خبرنگار در همین راستا به سراغ اسد اله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس رفت و آخرین وضعیت بنزین و تکلیف قیمت آن در سال جاری را از پرسید. وی با بیان اینکه طبق مصوب مجلس دولت حق افزایش قیمت بنزین را ندارد، افزود: اگر دولت می خواهد درآمدی داشته باشد باید به فکر راهکارهای دیگر باشد.

وی افزود: نمایندگان مجلس با حذف تبصره 18 لایحه بودجه که در واقع بر افزایش قیمت حامل های انرژی تاکید داشت، عملا با گرانی ها در سال جاری مخالفت کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بنزین در سال جاری ثابت می ماند، گفت: در چند روز گذشته تعطیلات نوروز بود و خبری از افزایش قیمت بنزین نبود. مجلس هم تا هفته آینده تعطیل است و فعلا خبری از افزایش قیمت بنزین نیست.

قره خانی افزود: اگر دولت بخواهد قیمت بنزین را افزایش دهد، قطعا باید دنبال راهکار قانونی غیر از لایحه بودجه باشد.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از مخالفت مجلس با افزایش قیمت حامل های انرژی آیا دولت با مجلس برای افزایش قیمت ها رایزنی نکرده، گفت: بعد از تصویب لایحه بودجه تعطیلات نوروز شروع شد و فعلا که در تعطیلات هستیم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محسن عظیمی
    0

    باز شروع کردین؟ یادتون رفته پارسال همین افزایش هزینه ها چند نفر رو به کشتن داد؟

  • mahdi
    0

    این مملکت نیاز به مدیریت با وجدان دارد در غیر اینصورت با کنش عجیبی از طرف مردم بدون حامی مواجه خواهند شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها