ماجراهای یک سریال پرحاشیه/پایتخت ۵ صدای همه را درآورد

پخش سریال پایتخت ۵ در تعطیلات نوروزی امسال با حاشیه های بسیاری همراه بود.

ماجراهای یک سریال پرحاشیه/پایتخت ۵ صدای همه را درآورد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبر فوری ، سریال پایتخت ۵ امسال نیز به روال سال های گذشته در ایام تعطیلات نوروز از شبکه اول سیما پخش شد.

این سریال در سری پنجم خود به کارگردانی سیروس مقدم، تهیه کنندگی الهام غفوری و نویسندگی محسن تنابنده تهیه شد.

در سری پنجم سریال پایتخت ۵، حمایت مالی موسسه اوج وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حواشی سیاسی و فرهنگی بسیاری را برای این سریال پرمخاطب ایجاد کرد.

در گزارش حاضر حواشی سریال پایتخت ۵ را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم.

با قرار گرفتن نام سریال پایتخت در لیست سریال نوروزی رسانه ملی و مشخص شدن اسامی بازیگران این سریال نبود مهران احمدی در سری پنجم این سریال اولین حاشیه پایتخت پنجم را رقم زد از این رو بازیگر نقش بهبود در پایتخت چهارم در گفت و گو با خبر فوری دلیل غیبت خود در سری پنجم این سریال را توضیح داد. (اینجا بخوانید)

بعد از آغاز پخش سریال پایتخت ۵ از اولین روز تعطیلات عید، ماجرای خواستگاری رحمت یکی از شخصیت های سریال از سارا و نیکا بازیگران نوجوان این سریال برای برادران دوقلوی خود در جریان پخش قسمت سوم سریال حواشی بسیاری در فضای رسانه ای علیه این سریال در ترویج ازدواج کودکان و دختران کم سن به وجود آورد به گونه ای که کمپین های حامی کودکان نسبت به این موضوع اعتراض کردند اما محسن تنابنده در گفت و گویی با بیان اینکه قصد ترویج ازدواج کودکان در پایتخت ۵ را نداشته است تاکید کرد که خودش مخالف سرسخت ازدواج کودکان است.

محسن تنابنده نویسنده پایتخت ۵ در ادامه پخش این سریال از شبکه اول نسبت به سانسور بخش هایی از پایکوبی ارسطو در قسمت پنجم واکنش نشان داد. (اینجا بخوانید)

در ادامه حاشیه های پایتخت ۵، حذف نام قاسمی از نویسندگان این سریال در تیتراژ پایانی موجبات اعتراض این نویسنده و در ادامه واکنش تهییه کننده این سریال را در برداشت. (اینجا بخوانید)

عذرخواهی محسن تنابنده از ابراهیم تاتلیس از خوانندگان مشهور ترکیه در جریان پخش آهنگ این خواننده در سریال پایتخت ۵ از دیگر موارد حاشیه ای این سریال بود. (اینجا بخوانید)

حضور نگین میرزایی منشی دفتر سعید کریمیان مدیر سابق شبکه جم در یکی از قسمت های سریال جم در نقش مترجم و شهروند ارمنی ساکن ترکیه موج انتقادات رسانه ها و‌ منتقدین را از سری پنجم پایتخت افزایش داد. (اینجا بخوانید)

موج انتقاد رسانه ها بعد از حضور یکی عوامل شبکه جم در سریال پایتخت به گونه ای شدت یافت که روزنامه اصولگرای کیهان نیز در یادداشتی نسبت به این موضوع انتقاد کرد. (اینجا بخوانید)

افزایش انتقادات از حضور نگین میرزایی در سریال پایتخت سبب شد تا محسن تنابنده نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و عدم شناخت از این هنرور علت حضورش در پایتخت ۵ دانست. (اینجا بخوانید)

ساخت سریال پایتخت در کشور ترکیه و نمایش موقعیت های کردشگری این کشور از دیگر موارد انتقادی بود که از دید منتقدین مغفول نماند و آنها نسبت به تولید این سریال در کشور ترکیه انتقاد کردند. (اینجا بخوانید)

در ادامه پخش سریال پایتخت و افزایش مخاطبان روند حذف و سانسور این سریال محبوب از سوی مسئولان رسانه ملی شدت یافت به گونه ای که الهام غفوری تهیه کننده این سریال اژ مسئولان صدا و سیما خواست تا به نظر مخاطبان احترام بگذارند و از سانسور این سریال پرهیز کنند. (اینجا بخوانید)

موج اعتراضی عوامل سریال پایتخت در سری پنجم به سانسور بخش های مختلف از این سریال در قسمت های متوالی سبب شد تا محسن تنابنده در پست اینستاگرامی اعتراض خود را به رسانه ملی اعلام دارد. (اینجا بخوانید)

علی رغم اعتراض محسن تنابنده و‌عوامل سریال پایتخت روند حذف سکانس های این سریال از سوی مسئولان موسسه اوج از حامیان مالی این سریال و رسانه ملی ادامه دارد از این بدون شک در روزهای آتی و با پخش قسمت های پایانی سریال پایتخت ۵ به طورحتم حواشی بیشتری را شاهد خواهیم بود روندی که احمد مهرانفر از بازیگران این سریال به آن اشاره کرده است. (اینجا بخوانید)

حال با توجه به اینکه سیروس مقدم کارگردان پایتخت ۵ از تمایل خود برای ساخت ادامه این سریال با توجه به خواست مردم خبر داده بود باید منتظر باشیم و ببینیم که رسانه ملی میلی برای این کار دارد یا خیر؟

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • زینب حیدری
    0

    پایتخت 5 هم مثل سری های قبل این سریال عالی بوده فقط یه کم فرهنگتون رو عوض کنید و انقد سانسور نکید این سریال مردمی رو به نظرات مردم کشورتون احترام بذارید

  • محمد
    0

    من نمیدونم این حجم از حرفه ای نبودن بازیگرای ما از کجا میاد ؟؟؟ پایتخت نه ملک شخصی جناب تنابنده هست و نه کس دیگه ای که بخواد به سانسور کردنش معترض باشه . مالک قانونی و شرعی تمام محتوای پایتخت صداوسیما و سازمان اوج هستند که پول کلان قراردادهای این آقایون دادند و حق دارند هر کجا رو سلاح بدونند حذف کنند یا نگه دارند . این کاری هست که در تمام دنیا انجام میشه نه فقط ایران

  • احمد علوي
    0

    چرا نظرمو ثبت نكرديد؟ بعنوان يه مازندراني حق اعتراض داشتم يا نه ؟ آقاي مدير سايت چرا تبعيض قايل ميشيد/ اگر به به شعور و فرهنگ و قوميت شما توهين مي شد ساكت مي شديد؟ براي شما و سايت شما هم متاسفم

    نظرات شما -
    • مهدی حمیدی
      0

      سلام دوست عزیز مگر صحبت کردن با هر لهجه ایرانی توهین محسوب میشه بنظرمن باید افتخار کنی که لهجه زیبا مازندرانی در کل دنیا در پوشش یک سریال به این زیبایی که نمره بیست را تماشاچیان خود گرفته وفراموش نکن که این سریال در قالب طنز ساخته شده است واین دلیل بر ساده گی مردم خطه مازندران خدای ناکرده نیست موفق باشید

  • باقرمیرزاباقی
    0

    سلام خدمت همه دوستان پایتخت پیام ها را ازدست میدهید که افسوس زیادی خواهیدخورد امیدوارم یکی از شما عزیزان بااینحقیر تماس بگیرید چون اسرار ناب سینه ام درز نکرده و فقط فرارازپادگان.حکم اعدام و .....عشق حقیقی در ون خانواده و.......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟توضیحات را خواهشمندم بشنوید.باتشکرویژه.

  • باقرمیرزاباقی در
    0

    سلام خدمت همه دوستان سوال وجواب در تهران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها