چه شد که پس از ۴۰ سال به جایی رسیدیم که دختری در خیابان روسری‌اش را سر چوب می‌گیرد؟

 معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان می‌گوید:
چرا نتوانستیم در 40 سال بالاخره یک چیزی را به وجود بیاوریم که اینقدر دچار بحران در آن نباشیم؟

چه شد که پس از ۴۰ سال به جایی رسیدیم که دختری در خیابان روسری‌اش را سر چوب می‌گیرد؟


به گزارش خبر فوری به نقل ازخبرآنلاین؛ محمدمهدی تندگویان در بخشی از گفتگوی نوروزی خود در کافه‌خبر درباره اغتشاشات دی‌ماه ۹۷ گفت: بحث اغتشاشات نگاه کنید؛ من می گویم وقتی آزادی های مشروع آدم را سلب کنید انتظار چه چیزی می توان داشت؟ نمی شود هر اتفاقی که در کشور می خواهد بیفتد را نامشروع بدانیم.

او گفت: بعضی از این آزادی ها مشروع است؛ بهره برداری از یک فضای شاد، بودن در یک جشن، جشنی که ممکن است مناسبتی هم برگزار شود، آزادی مشروع است برای جوان ها. چرا این را از آنها سلب کنیم که بعد باعث شود یک اتفاقاتی مثل اغتشاشات شکل بگیرد؟ پایگاه هایی که دارد این کار را می کند دارد به اصالت این کشور ضربه می زند، کمکی به ما نمی کند و در بحث فرهنگ تبعاتش هم همین شما می بینید.

تندگویان گفت: الان تعریف حجاب در جامعه اسلامی ما چیست واقعا؟ یکی از نهادها بیاید بگوید تعریف چیست؟ چه می شود که یکی می گوید شل‌حجاب، یکی می گوید بدحجاب و یکی می گوید بی‌حجاب. بالاخره تکلیف این مردم و بانوان ما چیست؟ 
چرا نتوانستیم در 40 سال بالاخره یک چیزی را به وجود بیاوریم که اینقدر دچار بحران در آن نباشیم و اینقدر تبعات منفی ایجاد نکنیم که جوان های ما کارهای ناشایستی بکنند که زیبا نیست.

او گفت: این که دختری بیاید و روسری اش را بگیرد؛ من اصلا کاری به مدل انتخاب این کار ندارم، کار قشنگی نیست در کشوری که قانون دارد و ادعای اسلامی بودن دارد چرا ما بعد از 40 سال به اینجا رسیدیم؟

معاون امور جوانان گفت: فکر می کنم یک تجدیدنظر لازم داریم؛ به خصوص فکر می کنم در حوزه های علمیه مان و در مدل آموزش طلاب مان نیاز به تجدید نظر داریم. من در بازدیدهایی که می کنم و در حوزه ها که می روم؛ طلاب ما امروز باید با مسائل نوپدید حوزه جوانان کاملا آشنا باشند. اینها رسالت دارند در آن حوزه ها؛ باید بتوانند عملیات مثبت انجام دهند، عملیات مثبت نیاز به آگاهی دارد. من به عنوان یک طلبه جوان باید تمام مسائل نوپدید حوزه جوان را بشناسم، برایش برنامه داشته باشم و برنامه ام جذبی باشد.

او گفت: وقتی ما در رابطه با حضرت علی بحث جاذبه و دافعه را مطرح می کنیم یعنی الگویی در اسلام داریم که از قبل مطرح بوده است؛ ما حقمان این است که باید جاذبه مان خیلی بیشتر از دافعه مان باشد. اما به نظر من هیچ برنامه ای در این زمینه وجود ندارد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    نظام همیشه باید با معیارهای خرد گرا در صدد حفظ عفت عمومی در ملأ عام باشد و عمومیت بخشیدن به احکامی که در قرآن مخاطبان خاص دارند به کل جامعه سرکشی و نافرمانی به بار می آورد. عمومیت بخشیدن به احکام قرآنی خاص خداوند که مخاطبان خاص دارند توسط بشر که دانش ناچیزی دارد و به حقایق مصالح و مفاسد آگاهی کامل ندارد بدون وجود دلایل مشترک قرآنی و عقلی عقلا قابل توجیه و در حیطه اختیارات بشر نیست و دخالت در شأن خداوند است.

  • ناشناس
    0

    می گویید شخصیت حضرت علی (ع) را که بعنوان الگویی در اسلام مطرح است داریم ؛ غافل از این که با وجود اخبار ضد و نقیض در طول 1400 سال گذشته در باره ی شخصیت آن حضرت و با دوری از ملاک و معیارهای قرآنی و عقلی در ارزیابی یکسویه ی تعصب آلود این اخبار و محال بودن دست رسی به وجود زنده ی این امام مظلوم چگونه می توان یک ارزیابی بی نقص از این شخصیت دینی را به دست آورد؟؟؟!!! بهتر نیست ما شناختهای سرشت نشین بی شبهه و انکار ناپذیر زنده و حاضر فرهنگ اصیل دین داری قرآن را ، که خداوند وعده ی مصون نگه داشتن آن از تحریف را داده است ، ملاک و معیار شخصیت سازی و شخصیت شناسی خود قرار دهیم تا نه خود دچار تناقض شویم و نه با دیگران با این تناقض در طول قرنها به بحث عقیم و جدال بی بازده و دعوای زیان بار شویم؟؟؟!!!

    نظرات شما -
    • دلسوز
      0

      بهتر نیست بجای زدن تیک بی محتوای دیسلایک منفی بر این گونه نظرات منطقی انتقادی که علیه من در آوردیهای افراد بشر بریده از وحی به پایگاه های اطلاع رسانی عمومی ارسال می گرند ، برای روشنگری نویسنده ی نظر و مردم و کمک به رهایی نویسنده از آنچه نزد شما گمراهی به نظر می رسد با کمال جرئت و شهامت نظر عالمانه مخالف خود را بصورت نوشته ای رسا و گویا و مستند و مستدل به پایگاه رسانه ای ناشر نظر بفرستید و محض رضای خدا مردم را برای رهایی از هرگونه گمراهی از نظر هدایت گر عالمانه ی خویش آگاه سازید؟؟؟!!!

  • ناامید
    0

    این بحث های بی نتیجه وتکراری هیچ تاثیری درزندگی روزمره مردم نداردجز فرار برای حل نکردن مشکلات مردم.آقایان هروقت میان توتلویزیون همه اش ازآمریکا واسرائیل حرف میزنند.شما مشکلات گرانی روزانه راکنترل کنید.امریکاواسرائیل رابه مردم واگذارکنیدچون مردم خیلی بیشتر ازشما دشمن رامیشناسد.بخدااگرمردم رانداشته باشیدپوچ هستید.یک مشت از وزیر های پیروخسته والبته سیرولبریز از سرمایه کی به فکرگرسنه هاهستند.مدام جاشون عوض میشه ازاین پشت به پست دیگه چرا از جوانها استفاده نمیکنید.آمارطلاق وشکاف بین خوانوادها .غمگین بودن مردم.ناامیدی بین جوانان حاصل سیاست غلط مدیران بی کفایت است.کارعملی انجام نمیدهند.این خیانت است.نهادهای نظارتی هم عرضه برخورد ندارند.چندنفراون بالاباهم دعوا دارندعمدا فشار به ملت میارند.که درست خواسته دشمنان است.بترسید ازخدا.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها