سرویس محبوب گوگل از دسترس خارج می شود

خداحافظی با لینک های کوتاه گوگلی

شرکت گوگل اعلام کرده به زودی پشتیبانی از سرویس shortening URL goo.gl خود را متوقف خواهد کرد.

خداحافظی با لینک های کوتاه گوگلی

به گزارش خبر فوری ، سرویس shortening URL goo.gl گوگل یکی از محبوب ترین سرویس های گوگل ارزیابی می شود.

دیجیتال ترندزگزارش کرده است که گوگل گفته از 13 آوریل، هر کاربری که تا پیش از 31 مارس از goo.gl استفاده نکرده، مجاز به ایجاد پیوندهای کوتاه جدید نخواهد بود. کاربران موجود نیز تا یک سال بعد از این تاریخ ، یعنی در تاریخ 30 مارس 2019 به طور کامل با این سرویس خداحافظی خواهند کرد. البته در حالی که سرویس تخلیه خواهد شد، URL های موجود هنوز به محل مناسب هدایت می شوند.

تصمیم گوگل برای پایان دادن به سرویس ULR محبوب که در سال 2009 راه اندازی شد، بخشی از تلاش های این شرکت برای انتقال دایرهای به Links Dynamic Links Firebase است. اما این عبارت یا به طور خلاصه تر FDL دقیقا قراراست چه بازخوردی برای مخاطبان داشته باشند ؟

این FDL ها پیوندهای هوشمندی هستند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا کاربران را به هر مکان در یک صفحه وب یا درون یک برنامه تلفن همراه هدایت کنند. این شرکت مشتریان را تشویق می کند که از پیوندهای کوتاه جدید برای استفاده از خدمات FDL رایگان خود یا استفاده از یک سرویس کوتاه کردن لینک مانند Bitly یا Ow.ly استفاده کنند.

بر این اساس توصیه جدی گوگل برای توسعه دهندگان،این است که آنها را به FDL تغییر دهند. گوگل به توسعه دهندگان گفت که بر خلاف لینک های کوتاه موجود، FDL ها به طور خودکار پلتفرم مورد استفاده را شناسایی می کنند و کاربران را به یک صفحه وب یا برنامه تلفن همراه هدایت می کنند (بسته به این که کدام سرویس برای پلتفرم مناسب است). افزون بر این گوگل گفت که FDLs فرایند نصب برنامه را از پیوندهای استاندارد حفظ می کنند و این باعث می شود که کاربران جدید بتوانند محتوای مورد نیاز خود را پیدا کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از حرکت به سوی FDL ها امنیت است. در سال 2016 گزارش شد اگر چه گوگل و مایکروسافت اقدام به حل این مسائل کردند.، اما URL های کوتاه شده بیشتر به نقص امنیتی آسیب پذیر بودند تا لینک های استاندارد،

گوگل گفت که زمانی که سرویس در سال 2009 راه اندازی شد، اکثر کاربران از مرورگرهای وب دسکتاپ برای دسترسی به اینترنت استفاده می کردند. این سیستم در 9 سال گذشته بسیار تغییر کرده است و کاربران از گوشی های هوشمند، برنامه ها و دستیاران دیجیتال برای دسترسی به وب استفاده می کنند .

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • mahdi
    0

    khob

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها