آیت الله کعبی:

نظر آیت‌الله خامنه‌ای ‌این است که تعدد زوجات جایز است اما استحباب ندارد

انتشار خبری درباره دیدگاه حضرت آیت الله خامنه ای درباره تعدد زوجات، بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشت.

نظر آیت‌الله خامنه‌ای ‌این است که تعدد زوجات جایز است اما استحباب ندارد

به گزارش خبر فوری ، انتشار این خبر که نشان می داد رهبر انقلاب نظر چندان مثبتی نسبت به تعدد زوجات ندارند، باعث شد تا برخی چهره ها به تبیین بیشتر این دیدگاه بپردازند. دیدگاهی که برخی کانالها در فضای مجازی آن را منتشر کرده بودند.

در همین رابطه آیت‌الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفته است: این نظر دارای پشتوانه قوی فقهی میان متقدمین و برخی معاصرین است. براین نظر و بر استحباب اکتفاء به یک همسر، شیخ طوسی ادعای اجماع کرده است.

پیش از این گفته شده بود که محدودیت هایی در زمینه تعدد زوجات برای برخی اعضای دفتر رهبری وجود دارد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    نفی مطلق توان مردان در اجرای عدالت میان همسران متعدد خود در آیه 129 سوره ی نساء ، جواز مقرون با کراهت را می رساند و پیامدهای غیر قابل انکار خانوادگی و اجتماعی که این تعدد غالبا همراه با خود دارد حکم کراهت را تقویت و تثبیت می کند و باید مؤمنان را در پاسخ به هشداری که در آیه آمده است به پرهیز از اقدام به چنین تعددی وا دارد. اقدام مصلحت اندیشانه ی پیامبر اسلام و عده ی نسبتا زیادی از صحابه به داشتن هم زمان بیش از یک همسر که منحصر به موقعیت و شرایط زمانی و مکانی و اجتماعی آن دوران بوده هرگز نمی تواند جواز با کراهت را که از صراحت آیه فوق برداشت می شود به جواز با استحباب یا به مباح بی قید تبدیل کند.

  • ناشناس
    0

    با چه دلیل خدا پسندانه ای نظرات را پاک کرده اید؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها