جنجال ها بر سر عدم بزرگداشت روزجهانی سندروم داون در ایران/چرا سازمان یونیسف در ایران این روز را تبریک نگفت؟

بیست و یک مارس روز جهانی سندروم داون است، روزی که در آن نهاد های اجتماعی تلاش دارند تا با برنامه‌های متنوع از پیشداوری نسبت به این بیماری بکاهند.

جنجال ها بر سر عدم بزرگداشت روزجهانی سندروم داون در ایران/چرا سازمان یونیسف در ایران این روز را تبریک نگفت؟

به گزارش خبرنگار سلامت خبر فوری ، بیست و یک مارس روز جهانی سندروم داون است، روزی که در آن نهادهای اجتماعی و مدارس تلاش دارند تا با برنامه‌های متنوع از پیشداوری نسبت به این بیماری بکاهند و مشکلات این بیماران را مرتفع سازند.

همه ساله این روز در بیشتر نقاط جهان از طرف سازمان ملل متحد و یونیسف پاسداشت می شود اما این اتفاق در ایران دو سال است که رخ نمی دهد. کاربران فضای مجازی در ایران اما امسال به این اتفاق واکنش نشان دادند.

روز ۲۹ اسفند ماه، روز جهانی سندروم داون در ایران را نه صفحه مجازی یونیسف ایران و نه حتی سایت یونیسف جمهوری اسلامی ایران تبریک نگفتند و پاسداشت نکردند، کاربران فضای مجازی در اپلیکیشن اینستاگرام هم دست به کار شدند و با زدن هشتگ لطفا دفتر یونیسف ایران روز جهانی سندروم داون را تبریک بگوید، به این ماجرا واکنش نشان دادند.

نکته عجیب ماجرا اینجاست که بعد از این واکنش ها صفحه یونیسف ایران در اینستاگرام تعدادی از کاربران را بلاک کرد، اینبار اما کاربران به سراغ صفحه سفیر صلح یونیسف ایران رفتند و از او خواستند تا این روز را تجلیل کند اما کرامتی هم رویه مشابه صفحه یونیسف در ایران را پیش گرفت.

در همین راستا بنیانگذار انجمن سندروم داون دیوار ۴۷ می گوید: سال گذشته هم ایران روز جهانی سندروم داون را تجلیل نکرد.

آزاده عباس زاده می گوید: کسانی که از مهتاب کرامتی و صفحه یونیسف ایران خواستار تبریک شدند، هیچگونه توهینی به هیچ شخصی نکرده بودند و صرفا می خواستند تا با تبریک این روز، این بیماری و حقوقش به رسمیت شناخته شود.

عباس زاده ادامه می دهد: ما از سلبریتی های خودمان توقع داریم تا در مقابل این گونه اتفاقات سکوت نکنند، ما توقع داشتیم که خانم کرامتی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند اما ایشان در کمال تعجب تمام کسانی را که از ایشان خواسته بودند تا این روز را تبریک بگوید بلاک کردند.

وی در ادامه درباره مشکلات بیماران سندروم داونی می گوید: من تا به هر فردی می گویم سندروم داونی می گویند همان معلولینی که بسیاری مهربان هستند، هیچکسی نمی داند آنها چه دردی می کشند، در همین لحظه ما کودکی داریم که اگر عمل جراحی قلب نکند احتمالا تا آخر عید زنده نماند اما از هیچ ارگانی و یا حتی به اصطلاح سلبریتی کمکی دریافت نمی شود اصلا انگار انها مشکلات بیماران سندروم داونی را نمی بینند حالا هم که درباره مساله ای که برای کودکان ما بسیار مهم است سکوت کردند.

هنوز علت این عدم بزرگداشت روز جهانی سندروم داون مشخص نشده است و از روز گذشته هم صفحه یونیسف ایران به حالت شخصی درآمده است.

به گزارش خبر فوری ، انجمن دیوار ۴۷ در سال ۸۷ تاسیس شد و هدف آن بازگرداندن کودکان سندرم داونی به جامعه بود تا این کودکان هم بتوانند در جامعه بدون تبعیض زندگی کنند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها