همه چیز درباره داستان فیلم های سینمایی نوروزی

سیاست با طعم خنده / اقبال تماشاگران به فیلمهای سیاسی در نوروز 97

اکران نوروزی فیلم های سینمایی که رقابت شدیدی برای آن وجود داشت، درحالی به نیمه رسیده که فیلمهای سیاسی با اقبال زیادی روبرو شدند.

سیاست با طعم خنده / اقبال تماشاگران به فیلمهای سیاسی در نوروز 97

به گزارش خبر فوری ، مصادره، لاتاری و به وقت شام سه فیلم نوروزی با درون مایه ای سیاسی درباره تحولات سیاسی پیش از انقلاب، موضوع قاچاق دختران و نیز مبارزه با داعش هستند که اکنون در رده اول، دوم و سوم فروش نوروزی سینما قرار دارند.

مصادره که در صدر فروش نوروزی قرار گرفته، اولین فیلم مهران احمدی در مقام کارگردانی است، نویسندگی علی فرقانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۶ است. «مصادره» یک کمدی قصه‌گو است. این فیلم از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک ساواکی با بازی رضا عطاران است که درگیر ماجراهایی می‌شود. این نخستین حضور مهران احمدی به عنوان کارگردان در سینما می‌باشد.

لاتاری، فیلمی که فروغ اندکش در جشنواره فیلم فجر از اهمیت آن کم نکرد، با حساسیت های زیادی روبروست. به ویژه آنکه قتل یک شاهزاده اماراتی از سوی یک چهره نزدیکی به نیروهای امنیتی ایران در این فیلم، چندان هم راستا با منافع ملی کشور به نظر نمی رسد. پیش از این گفته شده بود که وزارت خارجه مخالف اکران لاتاری است، اما محمدجواد ظریف در گفتگویی، این خبر را تکذیب کرد. اخیرا اظهارنظر شادهر عقیلی درباره فیلم لاتاری و سفر به دوبی، بار دیگر لاتاری را به سرخط خبرهای سینمایی بازگردانده است.

اما فیلم ابراهیم حاتمی کیا یعنی به وقت شام، درون مایه ای جنگی، البته در راستای جنگ با داعش دارد. این فیلم با اظهارات کارگردانش در جشنواره فیلم فجر، حاشیه ساز شد و منتقدان، ابراهیم حاتمی کیا را متهم کردند که با راه انداختن جنجال، کوشیده است فیلم خود را قوی جلوه دهد و ضعف های آن را بپوشاند.

مدافعان به وقت شام، می گویند ورود یک فیلمساز به موضوعی مانند جنگ سوریه، شجاعانه است و منتقدان به دلیل گرایش سیاسی، این فیلم را هدف حملات خود قرار می دهند.

یکی دیگر از فیلم های نوروزی اکران شده در سال جاری، فیلشاه است. فیلشاه انیمیشن سینمایی ایرانی به کارگردانی هادی محمدیان، تهیه‌کنندگی حامد جعفری و محصول گروه هنر پویا است. این انیمیشن سینمایی، محصول جدید گروه هنر پویا پس از انیمیشن پرطرفدار شاهزاده روم است که با سرمایه‌گذاری گروه هنر پویا به عنوان یک شرکت خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و مؤسسه تصویر شهر تولید شده‌است.

داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود….

و در نهایت فِراری فیلمی به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، نویسندگی کامبوزیا پرتوی و تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری است. این فیلم که در رده های پایین جدول فروش فیلم های نوروزی سینماست، دربارهٔ دختری است که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با خودروی «فِراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد و درگیر ماجراهایی می‌شود.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها