ناگفته‌هایی از فیلم به وقت شام/ آرزوی حاتمی‌کیا برای زادگاهش

کارگردان فیلم به وقت شام گفت: امید است بتوانم روزی فیلمی از غیورمردی بزرگان تبریز و دلاورمردان این خطه بسازم.

ناگفته‌هایی از فیلم به وقت شام/ آرزوی حاتمی‌کیا برای زادگاهش

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از ظهر امروز در اکران عمومی فیلم "به وقت شام" در پردیس سینمای قدس تبریز اظهار کرد: امروز بنده احساس میهمانی ندارم بلکه به زادگاه خودم آمده‌ام و البته همیشه در سینما احساس میزبانی دارم.

وی با احترام به خانواده‌های شهدای مدافعان حرم بیان کرد: بنده جنگ را از نزدیک دیده و لمس کرده‌ام ولی این جنگی که در سوریه و عراق بود، یک وضعیت و شرایط سخت‌تری داشت از این رو احترام خانواده مدافعان حرم بسیار زیاد است.

کارگردان فیلم سینمایی "به وقت شام" ادامه داد: ما در هشت سال دفاع مقدس پشتمان به خاک خودمان گرم بود ولی در سوریه و عراق مدافعان حرم به معنای کامل از حرمین شریفه و حرم دفاع می‌کردند و امید است همه قدر بدانیم و آرزو می‌کنم این فیلم مورد پسند واقع شود.

وی ادامه داد: از چندین سال پیش می‌خواستم در مورد مدافعان حرم حرف بزنم و حتی با سردار سلیمانی مکاتباتی داشته و اجازه می‌خواستم تا به منطقه بروم ولی سردار اجازه نمی‌داد تا وارد منطقه شویم که بعد از کلی خواهش و تمنا توانستم به مدت محدود به منطقه بروم.

حاتمی‌کیا خاطرنشان کرد: برای ساخت فیلم و برای کسب تجربه یک زمان محدود در منطقه حاضر بودم و تحقیقات انجام می‌دادم و از فاصله دور وضعیت سخت آنجا را دیدم.

وی با بیان اینکه این فیلم ذره‌ای از دلاوری‌ها و فداکاری‌ها مدافعان حرم بود و نتیجه آن چیزی شد که در فیلم می‌بینید، گفت: بنده تمام سعی خود را کردم تا بتوانم ذره‌ای از دلاوری‌ها و غیرت جوانان مدافعان حرم را به تصویر بکشم.

حاتمی‌کیا با اشاره به دعوت از سردار سلیمانی و وزیر امور خارجه ایران برای دیدن فیلم "به وقت شام" گفت: نگران بودم که شاید سردار از فیلم راضی نباشد اما به حمدالله بسیار راضی بودند.

این کارگردان بیان کرد: امیدوارم این فیلم مورد پسند واقع شود و البته زکات مورد پسندی فیلم تبلیغ آن است.

وی ادامه داد: بنده انتظار داشتم تبریز بعد از تهران در بخش سینما فعالیت هنری داشته باشد ولی این‌گونه نیست، بعد از مشهد و اصفهان همچنین شیراز قرار گرفته است ولی امیدوارم این سینما همیشه پر باشد.

حاتمی‌کیا تصریح کرد: قبول داریم برخی فیلم‌ها جای نقد دارد ولی این جای خوشنودی است که از همه اقشار برای تماشای فیلم بیایند.

وی گفت: موقعیت تماشا کردن فیلم در سینما فرق دارد و یک توافق جمعی است، این یعنی همان معنای اهل سینما که یک بحث مدرن دارد.

کارگردان ایرانی ادامه داد: فیلم دیدن در سینما یک کار فرهنگی و متمدنانه است و انرژی متفاوت‌تری از دیدن فیلم در خانه دارد.

وی اذعان داشت: امید است روزی فیلمی از غیورمردی بزرگان تبریز و دلاوران این خطه بتوانم بسازم.

منبع: فارس

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها