تولید ملی شعار یا عمل....

احمد امیرآبادی/عضو هیئت رئیسه مجلس

تولید ملی شعار یا عمل....

سال جدیدی که در آن قرار گرفتیم از اهمیت بسیاری برخوردار است از این رو دولت باید تمام هم و غم خود را در جهت حل دو مشکل اصلی کشور یعنی اشتغال و وضعیتی معیشیتی مردم به کار گیرد و برنامه های منطقی را در این راستا ارائه دهد.

در بحث معیشیت باید نسبت به توزیع درآمد در کشورمان نظارت جدی صورت گیرد تا همه افراد از حقوق مساوی برخوردار باشند و‌ ثروت در دست یک عده قرار نگیرد، رویه ای که بدون شک اگر عملیاتی شود کشور را از مشکلات معیشیتی و اقتصادی خلاص خواهد کرد.

از سوی دیگر نهادهای اجرایی علاوه بر توزیع ثروت کشور به صورت عادلانه باید در جهت کمک به اقشار ضعیف و بالا بردن توان اقتصادی آنها وارد عمل شوند تا ما با چالش های سال ۹۶ در سال ۹۷ هم نیز روبه رو نشویم.

در بعد موضوع اشتغال نیز به طورحتم توجه به تولید ملی در قالب یک برنامه مشخص راهکار موثری برای حذب نیروهای جوان خواهد بود از این رو دستگاه های مسئول به جای حرف زدن باید به عملیاتی کردن برنامه های خود اقدام کنند که در این مسیر توجه به نهادهای دانش بنیان و شرکت هایی که توسط نخبگان اداره می شود امری ضروری است.

دولت به عنوان مسئول قوه اجرایی کشور باید در جهت سر و سامان دادن به نهادهایی چون تامین اجتماعی و‌ نهادهای زیان دهی که هیچ سودی برایش ندارد وارد عمل شود چرا که ادامه این رویه آینده وضعیت شغلی کشور را به خطر می اندازد از این رو چاره رفع مشکل اشتغال تنها اتکا به تولید ملی و‌ حذف شرکت های زیان ده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تا رانت خواری و باج زیر سبیل و شیرینی پخش کنی و سایر فسادهای اقتصادی ریشه ای چاره نشوند دافعه ی تولید ملی همان خواهد بود که هست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها