حکم پرونده کانون ازدواج آسان صادر شد

حکم پرونده کانون ازدواج آسان از سوی دستگاه قضایی صادر شد.

حکم پرونده کانون ازدواج آسان صادر شد

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری میزان، زمستان سال 95 در برخی رسانه‎های استان سیستان و بلوچستان خبری مبنی بر تجمع اعتراض آمیز برخی شکات پرونده کانون ازدواج آسان در مقابل مجتمع قضایی شهید نوری منتشر شد؛ رئیس کل دادگاه‎های عمومی و انقلاب زاهدان در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد.

محمدعلی حمیدیان رئیس کل دادگاه‎های عمومی و انقلاب زاهدان در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده کانون ازدواج آسان تصریح کرد: این پرونده ۵ متهم دارد که از این تعداد ۲ متهم آن شاکی ندارند، ولی یک متهم ۷۲۷ شاکی، یک نفر ۴۳۹ شاکی و یک نفر ۴ شاکی دارد.

وی تصریح کرد: حکم پرونده کانون ازدواج آسان صادر شده، اما هنوز دادنامه آن امضا نشده است.

حمیدیان تصریح کرد: در این پرونده ۸۰ میلیارد ریال کلاهبرداری شده که ۵۰ میلیارد ریال آن از طریق دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان و خانواده‌های متهمان به مالباختگان پرداخت شده است.

رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زاهدان گفت: ۳۰ میلیارد ریال از مبلغ کلاهبرداری شده باقی مانده که از این مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اموال توقیفی این متهمان به صورت نقد موجود است که براساس میزان سهم مالباختگان بعد از امضا دادنامه پرداخت خواهد شد.

حجت الاسلام موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ۲۰ بهمن ماه سال گذشته در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری میلیاردی کانون ازدواج آسان، گفت: برای تعدادی از شکات که در دادسرا از قلم افتاده بودند کیفرخواست اصلاحی صادر و پرونده برای صدور رای به دادگاه ارسال شده است.

حجت الاسلام موحدی راد تصریح کرد: محکوم در زندان است و چنانچه اموال شناسایی شود از طریق قانونی به مزایده گذاشته خواهد شد تا بقیه شکات نیز به حقوق خود دست یابند.

گفتنی است بنا بر تبصره ماده ۲۷۹ آئین دادرسی کیفری، هرگاه در صدور کیفر خواست، سهو قلم یا اشتباه بین صورت گیرد، تا پیش از ارسال به دادگاه، دادستان آن را اصلاح و پس از ارسال کیفر خواست به دادگاه، موارد اصلاحی آن را به دادگاه اعلام می‌کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها