ورودی شهر زیرزمینی نوش آباد رفع پلمب شد

‌رییس شورای اسلامی شهر نوش آباد گفت: طی هفته گذشته موضوع رفع توقیف ورودی دوم شهر زیر زمینی نوش آباد در آبانبار مرکزی این شهر مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام این ورودی رفع توقیف شد.

ورودی شهر زیرزمینی نوش آباد رفع پلمب شد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، ‌ابوالفضل رافعی نوش آبادی گفت: در نشست با رییس دادگستری، فرماندار، بخشدار مرکزی و رییس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل، طی هفته گذشته موضوع رفع توقیف ورودی دوم شهر زیر زمینی نوش آباد در آبانبار مرکزی این شهر مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام این ورودی رفع توقیف شد.

وی اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه که خود را متولی مراکز وقفی مثل آب انبارها و گورستان‌ها می‌داند، برای همه آب‌انبارهای نوش آباد، مطالبه 160 میلیون ریال اجاره بها طبق قرارداد با شهردار سابق نوش آباد دارد و با تمسک به این قانون، آب انبار مرکزی را که ورودی دوم شهر زیرزمینی است، با حکم دادستانی پلمب کرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت بازگشایی شهر زیر زمینی نوش آباد در تعطیلات نوروزی، در ازا مبلغ مذکور یک صد میلیون ریال تاکنون توسط شهرداری نوش آباد پرداخت شده است تا در جلسات مشترک اختلاف مبنی بر تملک آب انبارها در قانون شهرداری‌ها و قانون سازمان اوقاف بررسی شود.

رییس شورای اسلامی شهر نوش آباد ادامه داد: شهر زیرزمینی نوش آباد یک اثر منطقه‌ای نیست، بلکه به عنوان یک اثر ملی و جهانی باید مورد توجه همه دستگاه‌های مربوط در شهرستان آران و بیدگل و استان اصفهان قرار بگیرد و انتظار است میراث فرهنگی، نسبت به اختلافاتی از این نوع، به صورت جدی و قانونمند مشارکت کند.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزگاه گفت: راه‌اندازی غرفه نوش آبادشناسی با هدف معرفی آثار تاریخی و معنوی این شهر در خانه تاریخی باکوچی کاشان‌، برپایی کارگاه‌های آموزش آتش نشانی و آموزش امداد و نجات در اماکن تاریخی از جمله برنامه‌های شهرداری نوش آباد در تعطیلات نوروزی است.

رافعی افزود: طرح آرامش بهاری در مسیر گردشگری بافت تاریخی نوش آباد، راه‌اندازی کارگاه آموزش شعرباف در حوض خانه مسجد جامع ، برگزاری روز نوش آباد، و نصب تابلوهای راهنمای گردشگری از دیگر فعالیت‌هایی است که با هدف توسعه صنعت گردشگری در نوش آباد اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها