سال سخت دولت...

حسینعلی امیری

سال سخت دولت...

سال 96 برای دولت و مردم ایران با اتفاقات تلخ و شیرینی بسیاری همراه بود که در این بین سهم حوادث تلخ چشمگیر بود به گونه‎ای که شاهد بودیم حوادث طبیعی چون سیل آذربایجان شرقی و زلزله کرمانشاه مردم و به تبع آن دولت را با مشکلات از پیش نشده روبه رو کرد که هزینه‎های بسیاری را برای کشور در پی داشت.

از سوی دیگر حوادث و اتفاقاتی دردناکی چون غرق شدن نفتکش سانچی و سقوط هواپیمای آسمان در روزهای منتهی به پایان سال مردم و مسئولین را پیش از بیش غمگین کرد از این رو به واقع می‎توان گفت که سال 96 سالی سخت برای مدیران کشور محسوب شد.

دولت دوازدهم دولتی برآمده از مردم است و قطعا زمانی که مردم دچار مشکل می‏شوند مدیران و به دنباله آن دولتمردان نیز از وقوع رخدادهای غمگین متاثرهستند از این رو آنچه در سال 96 موجبات ناراحتی مردم را فراهم کرد ناراحتی متقابل مسئولان را نیز در پی داشت.

اعضای دولت در سال 96 باوجود همه سختی‎ها و مشکلاتی که با آن روبه رو بودند تمامی تلاش خود را به کار بستند تا مشکلات و مسائل موجود در کشور را حل کنند تا از آلام و ناراحتی‎های مردم کاشته شود.

مجلس و دولت در سال 96 با اتخاذ یک تعامل دوسویه تمامی تلاش خود را به کار گرفتند تا در جهت اتخاذ یک استراتژی و راهکار مناسب مشکلات مردم به خصوص در زمینه اقتصادی را حل کنند که در این زمینه خداروشکر موفقیت‎های خوبی هم حاصل شد و شاهد یک ثبات نسبی اقتصادی در کشور بودیم.

پیروزی موفقیت‎آمیز جبهه مقاومت در سوریه و منطقه با محوریت ایران دستاورد بزرگ دیگری بود که ملت ایران در سال 96 موفق به کسب آن شدند، پیروزی که قدرت نظامی و دفاعی و ازهمه مهم‎تر اتحاد مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشاند.

برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری توام با فضایی آکنده از نشاط از دیگر رخدادهای شاد سال 96 بود که در کنار تلخی‎های این سال لبخند رضایت را برلبان مردم نشاند.

رویکرد دولت دوازدهم در جهت توسعه ارتباطات با کشورهای جهان در سال 96 به خوبی به تمامی جهانیان اثابت کرد که تحریم‎های ظالمانه علیه ایران فروریخته است و کشورمان در مسیر توسعه و پیشرفت با جدیت و سرعت بیشتری گام برداشته است روندی که بدون شک با حمایت مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران از دولت و هدایت مقام معظم رهبری پیش رفته است چرا که دولت تدبیر و امید برآمده از ملت است و در جهت تحقق مطالبات مردم اهداف خود را تبین می‏کند و در مسیر گام برمی‎دارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها