آتش‌سوزی گسترده در کارگاه ۲ هزار متری جاده خاوران

حریق گسترده در یک کارگاه صنعتی در جاده خاوران توسط نیروهای سازمان آتش نشانی اطفا شد.

آتش‌سوزی گسترده در کارگاه ۲ هزار متری جاده خاوران

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، سید جلال ملکی با اعلام خبر حریق گسترده در یک کارگاه صنعتی در جاده خاوران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 3:36 بامداد امروز در پی تماس همکاران واحد آتش‌نشانی شهرستان پاکدشت و اعلام نیاز به نیروی کمکی، یک مورد آتش‌سوزی گسترده در یک کارگاه صنعتی در جاده خاوران، محله حصارامیر به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه 66 آتش‌نشانی به همراه تانکر آب و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران است، خاطرنشان کرد:‌ آتش‌نشانان تهرانی به عنوان نیروی کمکی به محل حادثه اعزام شدند، محل آتش‌سوزی سوله‌ای به وسعت 2 هزارمتر و مسقف بود که به عنوان کارگاه رنگ‌رزی چوب، مصنوعات چوبی، مجسمه‌ و... از آن استفاده می‌شد و مقدار زیادی ظروف رنگ،، تینر و محصولات تولید شده در حجم زیاد در آن وجود داشت.

وی تصریح کرد: زمانیکه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، این سوله کاملاً شعله‌ور بود و حتی سقفها تخریب شده بود؛ در ضلع شرقی این کارگاه سه ساختمان مسکونی سه طبقه وجود داشت که ساکنان در آن حضور داشتند و در ضلع غربی نیز یک باب سوله 2 هزار و 500 متری با کاربری کابینت‌سازی و آهنگری وجود داشت که آتش به سرعت در حال سرایت به بخش مسکونی و کارگاه مجاور بود.

ملکی با بیان اینکه در کارگاه مجاور مقداری سیلندر گاز و اکسیژن وجود داشت، متذکر شد: سرایت آتش به سیلندرها می‌توانست باعث بحرانی‌تر شدن وضعیت شود که آتش‌نشانان به سرعت با کمک سایر همکاران مشغول خاموش کردن آتش و تخلیه ساکنان ساختمان مسکونی شدند و از سرایت شعله به بخش مسکونی و کارگاه مجاوز جلوگیری شد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران یادآور شد: در نهایت آتش خاموش و محل ایمن‌سازی شد و در ساعت 6:05 صبح امروز پس از خاموش شدن آتش، آتش‌نشانان تهرانی محل حادثه را برای بررسی علت و لکه‌گیری به آتش‌نشانان پاکدشت تحویل دادند.

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها