عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرفوری:

فعالیت‎های اقتصادی فضای مجازی از سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی است/ با ممنوعیت کار پیش نمی‎رود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت‎های اقتصادی نو که در فضای مجازی شکل گرفته است مورد تاکید سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی است.

فعالیت‎های اقتصادی فضای مجازی از سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی است/ با ممنوعیت کار پیش نمی‎رود

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره خبرهای منتشر شده پیرامون فیلترینگ تلگرام اظهار کرد: مدتی است که بخش عمده‌ای از فعالیت‎های اقتصادی نو در فضای مجازی شکل گرفته و بخشی از اقتصاد دانش بنیان که مورد تاکید سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی است و ظرفیتی برای جذب نخبگان و استفاده از دانش و توان فنی آنها محسوب می‎شود در بستر فضا و شبکه‌های اجتماعی به کار گرفته شده است که شاهدیم پیشرفت‎های خوبی نیز در این راستا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه سال 97 بخش عمده‎ای از زمینه‎های اشتغال را در زمینه فعالیت‎های فضای مجازی درنظر گرفته است از این رو نباید راهکاری اتخاذ شود تا کسب و کار مردم و رویکردی که جوانان تحصیلکرده ما در زمینه فعالیت در شبکه‎های مجازی اتخاذ کردند نادیده گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما شاهد هستیم که بسیاری از صاحبان و تجار عرصه فناوری فعالیت‎های خود در شبکه‎های مجازی را از رویکرد خارجی به داخلی تغییر دادند و در راستای سرمایه‎گذاری وارد عمل شدند خاطرنشان کرد: نباید به این بستر که زمینه اشتغالزایی گسترده‎ای را فراهم کرده است آسیبی وارد شود.

انصاری تاکید کرد: فضای مجازی زمینه و بستری است برای انتقال و تبادل اطلاعات و مسائل مختلف علمی است و یک امکان بزرگ محسوب می‎شود که دنیا از آن نهایت بهره‎برداری را انجام می‎دهد.

وی تصریح کرد: وجود پاره‎ای از مشکلات، ناهنجاری‌ها و بعضا سوء‎استفاده نباید موجب شود تا ما به طور کلی صورت مسئله را پاک کنیم بلکه باید به نحو مناسب، قانونمند و قاطعانه با سوء استفاده‎کنندگان برخورد کنند.

وی اظهار کرد: جمعیت زیادی از هموطنان می‎خواهند از مزایای مثبت پدیده جدید در عرصه تبادل اطلاعات استفاده کنند از این رو نباید آنها را محروم کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: معلوم نیست که فیلترینگ برای همیشه بتواند اهداف کسانی را که به دنبال کنترل فضای مجازی هستند محقق کند از این رو با فناوری‎های جدید و فیلترشکن‎های خاص ممکن است در آینده با شیوه‎هایی تازه فیلترینگ غیرممکن شود.

انصاری اظهار کرد: در قضیه ماهواره و در اوایل انقلاب در بحث ویدئو ممنوعیت‎ها و سخت‎گیری‎هایی بود اما در عمل معلوم شد با ممنوعیت کار پیش نمی‏‌رود.

وی تاکید کرد: بنده می‏‌پذیرم که متاسفانه سوء‎استفاده‎هایی از فضای مجازی در قالب کلاهبرداری، فعالیت اقتصادی، هتک حرمت افراد و اقدامات خلاف امنیت ملی صورت می‎گیرد که بدون شک باید با آنها برخورد شود اما در کنار فعالیت شبکه‎های مجازی چون تلگرام ما باید در جهت سرمایه‎گذاری پیرامون شبکه ملی اطلاعات وارد عمل شویم و وزارت ارتباطات با همکاری بخش غیردولتی و سایرنهادهای نظام باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو مجمع تشخبیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را به خوبی طراحی کنیم و این شبکه بتواند به روز و متناسب به شهروندان سرویس دهد خود به خود یک رقابت ایجاد خواهد شد و طبعا در یک رقابت سالم قطعا شبکه بومی می‏تواند قابلیت‎های خود را داشته باشد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها