سعیدی: فشارها از بیرون شهرداری در استعفای نجفی بی‌تاثیر نبوده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: می‌توان نشانه‌های صریحی یافت که برخی فشارها از بیرون شهرداری و برخی نهادها و اشخاص دیگر در این تصمیم بی‌تاثیر نبوده است.

سعیدی: فشارها از بیرون شهرداری در استعفای نجفی بی‌تاثیر نبوده است

به گزارش خبر فوری به نقل از روزنامه اعتماد، فاطمه سعیدی در یادداشتی با عنوان « چه بر سر شهرداری می‌آید» نوشت:
شهرداری تهران پس از سال‌ها مدیریت خاص امروز توسط یکی از نخبگان علمی و سیاسی کشور اداره می‌شود. با این حال طی روزهای گذشته موضوع استعفای آقای محمد‌علی نجفی مطرح شد و متاسفانه ممکن است شهروندان تهرانی از ادامه خدمت‌رسانی ایشان محروم شوند. موضوع بیماری ایشان به گفته اعضای شورای شهر مساله و مانعی جدی بر سرراه ادامه کار به عنوان شهردار تهران است اما اگر به نوعی بتوان با تعامل و همراهی بیشتر معاونین و نهادهای خارج از شهرداری مشکلات را کاهش داد چه بسا آقای نجفی بتواند همزمان با درمان بیماری به فعالیت خود نیز ادامه دهد. این مساله البته به تشخیص پزشکان بستگی دارد که باید به صورت دقیق و جدی پیگیری شود. مجمع نمایندگان تهران نیز آمادگی دارد در راستای کاهش مشکلات هر اقدامی که لازم است را در دستور کار قرار دهد. اما آنچه موجب نگرانی است و ممکن است در صورت رفتن آقای نجفی برای شهردار بعدی تهران نیز بروز کند مساله فشارهای خارج از مجموعه شهرداری است. در صحبت‌های اخیر خود ایشان و نیز اعضای شورای شهر می‌توان نشانه‌های صریحی یافت که برخی فشارها از بیرون شهرداری و برخی نهادها و اشخاص دیگر در این تصمیم بی‌تاثیر نبوده است. این موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت یا با اطمینان گفت که در مورد شهردار بعدی چنین نخواهد شد. شهردار تهران برآمده از شورایی است که رای مردم این شهر را به صورت بی‌سابقه‌ای کسب کرده و حالا موظف است در برابر رای‌دهندگان نسبت به هر اتفاقی در حوزه مسوولیت خود پاسخگو باشد. اگر شهردار بعدی نیز با چنین فشارهایی مواجه شد چه باید کرد؟ آیا شهردار بعدی تهران نیز قرار است بخش عمده‌ای از توان و انرژی خود و همکارانش را مصروف مقابله با این فشارها کند؟ این پرسشی است که امروز منتخبان مردم در شورای شهر باید به آن پاسخ دهند.
از سوی دیگر چه آقای دکتر نجفی در شهرداری تهران بماند و چه شورای شهر با استعفای ایشان مخالفت کند نباید راهی که توسط ایشان آغاز شد نیمه‌کاره رها شود. در این مدت کوتاه گام‌های اساسی برای شفاف شدن وضعیت شهر تهران برداشته شد. پرونده‌های جدی از تخلفات در دوره گذشته در اختیار مردم قرار گرفته و انتظار این است که متخلفان در هر جایگاهی و با وابستگی به هر جناحی به سرعت مورد مجازات قرار گیرند تا از این طریق اعتماد عمومی نیز ارتقا یابد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها