خبرفوری از تغییر الگوی مسافرت‌ گردشگران ایرانی گزارش می‌دهد

تفلیس؛ مقصدی ارزان برای مسافران نوروزی

الگوی مسافرت‌های نوروزی مردم ایران در حال تغییر است و این روزها بیش از دوبی و استانبول، باکو و تفلیس مقصد گردشگران ایرانی است.

تفلیس؛ مقصدی ارزان برای مسافران نوروزی

به گزارش خبر فوری ، از امروز 25 اسفند، مردم ایران با روادید فرودگاهی می‌توانند به آذربایجان سفر کنند. اما این فقط آذربایجان نیست که مقصد گردشگرانی است که می‌خواهند آسیای مرکزی را ببینند. تفلیس نیز از دیگر شهرهایی است که به یکی از مقاصد محبوب مسافران ایرانی تبدیل شده است.

تفلیس پایتخت کشوری در جنوب شرق آسیاست که این روزها نامش را از گردشگران ایرانی بسیار می شنویم. این شهر میان دو رود متکواری است و جمعیتش حدود دو و نیم میلیون نفر است، ناآرامی های ترکیه و به ویژه استانبول در سالهای اخیر هر چند این مقصد گردشگری را کاملا بی رونق نکرد اما راه بسیاری از مسافران ایرانی را نیز به سوی تفلیس کج کرده است آنقدر که امروز به جرات می توان گفت بهترین و ارزانترین گزینه مسافرت برای ایرانیان گرجستان است و این روزها تقریبا هیچ یک از مناطق تفلیس را نمی توان بدون حضور ایرانی هایی دید که یا در آن شهر یا به تجارت، ساخت و ساز و یا خرید و فروش خانه مشغول هستند و یا برای تفریح به آن شهر سفر کرده اند.

نزدیکی گرجستان به ایران و امکان رفت آمد بسیار راحت برای هموطنان، نزدیکی فرهنگ گرجستان به ایران، طبیعت بسیار زیبا و آرامش کشور گرجستان، هزینه های پایین در این کشور از جمله دلایل دیگری است که این کشور را مقصد جذاب گردشگری برای ایرانیان کرده است.

شهر تفلیس از دیرباز به عروس شهر های آسیای میانه و قفقاز شهرت داشته وجود پارک های بی نظیر و رودخانه متکواری که از وسط شهر تفلیس عبور می نماید و چشم انداز های کم نظیری در این شهر پدید آورده است . 5 دریاچه قابل شنا و قایق سواری در شهر تفلیس وجود دارد که یکی از آنها آبه قدری وسیع است که گرجی ها آنرا دریا می نامند ، پارک آبی و از همه مهمتر مجسمه های هنری و زیبایی که شهر را تبدیل به موزه سر گشوده ای نموده اند .

به دلیل نزدیک بودن تفلیس به تهران و قیمت مناسب تورهای گردشگری این کشور تعداد بسیاری از ایرانیان علاقمند به سفر به این کشور هستند. همچنین عدم نیاز به گرفتن ویزا سفر به این شهر را آسانتر می کند.

ما هم با در نظر گرفتن این موارد در یکی از روزهای پایانی سال تصمیم به سفر به این شهر تاریخی می گیریم، شهری که در طول چند روز سفر ما روزهایش آفتابی و گرم و شب هایش هوای مطبوعی بود، البته به گفته برخی ساکنان این شهر در حتی دربرخی از روزهای تابستان این شهر شاهد بارش های مداوم است.

زمانی که به این شهر تاریخی قدم می گذاریم از کنار کلیساها و از جمله کلیسای سامبا که بزرگترین کلیسای ارتدوکس جهان از نظر ظرفیت و سومین کلیسای جهان به لحاظ ارتفاع پایتخت گرجستان عبور می کنیم همچنین در خیابان های معروف این شهر که شامل رستوران های بسیاری است می توان دور هم بود و در رستوران های آن غذاهای سنتی و فست فود را میل نمود.در این شهر تاریخی کافی است چند دقیقه قدم بزنید تا از یک بافت و معماری قدیمی به معماری با سبک اروپایی برسیم.

به دلیل نزدیک بودن تفلیس به تهران و قیمت مناسب تورهای گردشگری این کشور تعداد بسیاری از ایرانیان علاقمند به سفر به این کشور هستند. همچنین عدم نیاز به گرفتن ویزا سفر به این شهر را آسانتر می کند

از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به رود متکواری، تله‌کابین نارین‌قلعه، دریاچه لاکپشت‌ها و البته پاساژ های متعددی که برندهای متعددی را می توان در آنجا دید اشاره کرد که بازدید از تمامی آنها در برنامه تورهای گردشگری قرار دارد.

شهر تفلیس از امنیت بالایی برخوردار است، بنابراین می توانید با خیال راحت تفلیس را برای سفر انتخاب کنید و سفر امنی را برای خود متصور شوید. می توان در خیابان زیبای روستاولی قدم زد و به تماشای ساختمانهای بزرگ و مجلل پرداخت، از موزه ملی گرجستان دیدن کرد، گشتی در بازار سنتی واگزال بزنید، یک توریست واقعی باشید و تا جایی که می توانید در شهر قدم بزنید تفلیس را به روش خودتان کشف کنیدمعماری متفاوت را ببینید و به تماشای این شهر و زیباهایی هایش بپردازید و البته خوردن کباب گرجی را از دست ندهید.

معمولا در هر سفری هزینه ناهار و شام یکی از نکاتی است که ذهن هر مسافری را درگیر می کند و علاقمند هستیم که پیش از سفر از قیمت مواد غذایی و هزینه هایی که باید برای وعده های ناهار و شام بپردازیم اما جالب است بدانید در شهر تفلیس نیاز نیست هزینه های سنگینی در این ارتباط پرداخت کنید، در اغلب موارد صبحانه در هتل ها سرو می شود و هزینه ناهار و شام را می توان در رستوران های ارزان از حدود 13 هزار تومان تا 30 هزار تومان، یک وعده کامل در یک رستوران متوسط و برای دو نفر حدود ۴۸-۷۲ هزار تومان پرداخت کرد. طیف متنوعی از رستوران‌های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در گرجستان پیش روی شماست.

البته شاید بتوان یکی از مشکلات گشت و گذار در این شهر را آشنا نبودن اغلب مردم شهر به زبان انگلیسی عنوان کرد، و از این جهت شاید نتوان ارتباط مناسبی با مردم این شهر برقرار کرد.اما با ایما و اشاره می توان تا حدودی مفهوم خواسته خود را به مردم این شهر منتقل کرد.

اگر تصمیم به سفر به این شهر را دارید می توان با قیمت های مناسبی و بسته به نوع هتل ها و پرواز از حدود 900هزار تومان تا دو میلیون و 800 هزار تومان بسته به نوع پرواز، هتل، روزهای تعطیل و غیر تعطیل به این شهر سفر کنید.در روزهای تعطیل معمولا تورهای گردشگری با افزایش قیمت همراه هستند.

البته در روزهای عادی و غیر تعطیل می توان با قیمت های آفر(تخفیف) که به علت خالی بودن پرواز ارایه می شود معمولا بین 800 تا 900 هزار تومان است به مدت سه شب به این شهر سفر کرد.

معمولا تورهای گردشگری گزینه های مختلفی را در اختیار مسافران با قیمت های مشخص قرار می دهند که مسافران می توانند از میان آنها مکان های مورد علاقه خود را برای بازدید انتخاب کنند.

در جدول زیر قیمت برخی از گزینه هایی که می توان در تورهای مسافرتی از آنها استفاده کرد، همچنین قیمت حدودی صرف وعده های غذایی در رستوران ها و فست فودها و هزینه تاکسی آمده است.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها