شهردار تهران در همایش حراست کل شهرداری تهران:

در لهستان نه قراردادی بستیم و نه اتوبوسی خریدیم/ برخی خبر دروغ می سازند و به خبری که خودشان ساخته اند حمله می کنند

شهردار تهران گفت: سیستم حمل و نقل عمومی ورشو بسیار جالب و پیشرفته است، ما درباره همکاری در زمینه حمل و نقل عمومی صحبت هایی كرديم اما نه قراردادی بستیم و نه اتوبوسی خریدیم.

در لهستان نه قراردادی بستیم و نه اتوبوسی خریدیم/ برخی خبر دروغ می سازند و به خبری که خودشان ساخته اند حمله می کنند

به گزارش خبر فوری به نقل از شهرنوشت، محمدعلی نجفی طی سخنانی در همایش حراست کل شهرداری تهران که در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، حراست را یک کار بسیار مهم، ارزشمند و لازم در دستگاه های مختلف کشور دانست و گفت: در طول این 40 سال که مسئولیت های مختلفی داشته ام، همیشه حامی و مدافع کار حراست بوده ام.

وی افزود: در شهرداری تهران با وجود اینکه حراست به آن معنی که در دستگاه های دیگر وجود دارد، وجود نداشت اما تعمد و اصرار داشتم که یکی از دوستان باسابقه، خوشنام و باتجربه را برای این مسئولیت بیاورم و خوشبختانه آقای قالیباف برای حراست شهرداری تهران معرفی و انتخاب شدند و در این شش ماه نیز از کار حراست راضی هستم.

شهردار تهران یادآور شد: حراست در همه دستگاه ها مهم است و به خصوص در دستگاهی همچون شهرداری تهران که در معرض آسیب و فساد بیشتری قرار دارد، این اهمیت دوچندان می شود؛ به ویژه در شهرداری تهران که امروز شعار مبارزه با فساد و شفاف سازی را كه اعتقاد قلبی من است، در آن مطرح کردیم و از این جهت کار حراست اهمیت بیشتری پیدا می کند.

شهردار تهران وجود اخلاق و انصاف را مهم ترین ویژگی در کار حراست توصیف کرد و گفت: یکی از شعارهایی که برای تهران دنبال می کردیم و ان شالله دنبال خواهد شد، مسأله اخلاق شهروندی است، چرا كه با گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی از نظر ظاهر به یک معنا به بلوغ انقلاب رسیده ایم اما از نظر اخلاقی متأسفانه بالغ نشده ایم و در مسائل مختلف اخلاقی، یکی از موارد هم همین اخلاق شهروندی است.

تب خبر گرفتن و افشای خبرهای دروغین یکی از آفات اخلاقی کشور است

شهردار تهران بر ضرورت دقت بر روی اخبار جمع آوری شده توسط حراست تأکید کرد و گفت: یکی از آفات انقلاب ما همین خبرگیری ها است، همچنانکه در هر جا و در هر جمعی، قبل از آنکه احوال یکدیگر را بپرسیم، می گوییم چه خبر؟ و عده ای از افراد حتی اگر خبر محرمانه ای هم نداشته باشند، یک چیزی می سازند؛ اگر از جایی رد شده اند و یک چیزی به گوششان خورده، آن را طوری نقل می کنند که گویی در کانون آن موضوع قرار داشته اند و این موضوع بدی است و واقعاً یکی از آفات انقلاب ما به شمار می رود.

وی به وجود تب خبر گرفتن و افشای خبرهای دروغین اشاره و آن را یکی از آفات اخلاقی کشور دانست که در طول 40 سال نه تنها حل نشده، بلکه روز به روز بدتر نیز شده است.

نجفی دقت در اخبار دریافتی توسط حراست ها و توجه به پشت پرده اخبار را مورد تأکید قرار داد و گفت: البته در این میان، رسانه ها و مخالفان جای خود را دارند؛ به عنوان نمونه یک اتفاقی که در شهرداری تهران نیفتاده یا اصلاً قرار نیست رخ دهد را اول به عنوان خبر اعلام می کنند و می گویند که آقا یا خانم فلانی قرار است به عنوان مدیر فلان قسمت منصوب شود؛ بعد شروع می کنند به خبری که خودشان ساخته اند، حمله می کنند که این فرد دارای این سابقه است و در زمان گذشته این کارها را انجام داده است و این در حالی است که اصل خبر دروغ بوده و بر اساس آن چیزی که خودشان ساخته اند، صحبت می کنند.

در لهستان نه قراردادی بستیم و نه اتوبوسی خریدیم

شهردار تهران ادامه داد: چند وقت پیش من یک روز مریض بودم و باید از صبح تا شب در خانه می ماندم و عصر آن روز برای نمونه برداری بروم و بالاجبار در خانه ماندم تا عصر به دکتر بروم؛ چند روز بعد یکی از دوستان ارزشی من را دید و گفت: اینکه می گویند شهرداری را ول کردید واقعا درست است و فلان روز از صبح تا عصر کجا بودید؟ گفتم: اولاً تو از کجا می دانی و ثانياً اگر واقعاً شنود داشتی و تعقیب و مراقبت می کردی، باید می فهمیدی عصر کجا رفتم!

نجفی عنوان کرد: اخیراً یکی از اعضای شورای شهر گفته وقتی نجفی به لهستان رفت، یک قراردادی برای خرید اتوبوس با یک شرکتی انعقاد کرده که اصلاً آن شرکت وجود خارجی ندارد! بعد هم مخالفان به مسخره گفتند خالی بندی شهردار بوده و موافقان هم گفتند چنین چیزی شنیده شده است و این در حالی است که اصلاً در آنجا قراردادی نداشتیم؛ ما گزارشی که بعد از سفر دادیم، گفتیم به دلیل اینکه سیستم حمل و نقل عمومی ورشو بسیار جالب و پیشرفته است، ما درباره همکاری در زمینه حمل و نقل عمومی صحبت هایی كرديم اما نه قراردادی بستیم و نه اتوبوسی خریدیم.

وی افزود: در ورشو بیش از 70 درصد حمل و نقل شهری به واسطه حمل و نقل عمومی صورت می گیرد که این عدد به جز تاکسی است و با محاسبه تاکسی ها، سهم حمل و نقل عمومی به بیش از 90 درصد می رسد و این در حالی است که در حال حاضر در تهران، سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای درون شهری 20 درصد است که با احتساب تاکسی ها، این رقم به 40 درصد می رسد..

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها