توصیه‌های محیط زیستی برای سفرهای نوروزی/ رهاسازی ظروف شیشه‌ای در طبیعت خطر آتش‌سوزی را بالا می‌برد

یک فعال حوزه محیط زیست گفت: انداختن بطری و ظرف‌های شیشه‌ای خطر آتش‌سوزی‌ در طبیعت را ایجاد می‌کند. اگر هیچ شی اضافه‌ای در طبیعت ریخته نشود از چنین فجایعی جلوگیری می‌شود.

توصیه‌های محیط زیستی برای سفرهای نوروزی/ رهاسازی ظروف شیشه‌ای در طبیعت خطر آتش‌سوزی را بالا می‌برد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، میترا البرزی‌منش اظهار کرد: مردم ممکن است هنگام سفر و اتراق در طبیعت با تعدادی از حیوانات وحشی اعم از پرنده‌ها، روباه، شغال، جوجه تیغی و ... مواجه شوند. در چنین شرایطی باید مراقب باشند که به هیچ وجه مزاحمت یا آزار و اذیتی برای این حیوانات نداشته باشند و کودکان را هم نسبت به این موضوع هشیار کنند چون نباید فراموش کنیم ما انسان‌ها هستیم که وارد قلمرو زندگی این حیوانات شده‌ایم. در نتیجه نباید هیچ آزاری به حیوانات وارد کنیم بلکه اجازه دهیم زندگی طبیعی خودشان را داشته باشند و از گرفتن این حیوانات یا پرتاب اشیا به سمت آنها جدا خودداری کنیم. همچنین مراقب باشیم که آشیانه و لانه حیوانات مورد آسیب و تخریب قرار ندهیم.

به خودتان قول دهید هیچ آلاینده‌ای وارد طبیعت نمی‌کنید

این فعال حوزه محیط زیست گفت: آنان می‌توانند به خودشان قول دهند که وقتی محل را ترک می‌کنند آلاینده‌ای را به محیط اضافه نکنند.

از وارد کردن مواد شوینده شیمیایی به منابع آب اجتناب کنید


به گفته البرزی‌منش معمولا ظروف را در چشمه‌ای که در طبیعت باشد می‌شوییم. در چنین مواقعی باید حواسمان باشد که از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنیم چون این مواد به طبیعت، به ویژه منابع آبی و آبزیان منطقه آسیب می‌زند بنابراین ظروف کثیف را جمع و پس از بازگشت از طبیعت و استقرار در اقامتگاه و ... نسبت به شست‌وشوی آن اقدام کنیم.

رهاسازی ظروف شیشه‌ای در طبیعت خطر آتش‌سوزی را بالا می‌برد


وی با بیان اینکه اشیایی مثل شیشه در صورت قرار گرفتن در زیر حرارت آفتاب امکان وقوع آتش‌سوزی را فراهم می‌کنند، اظهار کرد: انداختن بطری و ظرف‌های شیشه‌ای خطر آتش‌سوزی‌ در طبیعت را ایجاد می‌کند. اگر هیچ شی اضافه‌ای در طبیعت ریخته نشود از چنین فجایعی جلوگیری می‌شود بنابراین شهروندان باید زباله‌های خود را به طور کامل جمع و آن‌ها را از طبیعت خارج کنند.

این فعال حوزه محیط زیست در پایان گفت: از لگدمال کردن محیط طبیعی جدا خودداری کنید و با انتخاب یک نقطه مشخص در حفظ رستنی‌ها و گیاهان صحرایی منطقه کوشا باشید.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها