دلایل محکومیت زیباکلام اعلام شد/مصاحبه با شبکه های بیگانه نقض صریح قانون است

رئیس شعبه ۱۰۲۳ دادگاه عمومی دلایل محکومیت صادق زیباکلام را اعلام کرد.

دلایل محکومیت زیباکلام اعلام شد/مصاحبه با شبکه های بیگانه نقض صریح قانون است

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری میزان، حسن پاشازاده رئیس شعبه ۱۰۲۳ دادگاه عمومی و جزایی در ارتباط با موضوع جرم انگاری مصاحبه افراد با سایت‌های بیگانه در قانون گفت: در ماده ۵۰۰ قانون تعزیرات تصریح شده هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ماده ۵۰۰ به بعد در قانون تعزیرات به موارد دیگری در این رابطه اشاره شده است گفت: مصاحبه با شبکه‎های بیگانه علاوه بر نص صریح قانون، خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و مصوبات این شورا نیز در حکم قانون بوده و لازم الاجرا است.

پاشازداه خاطرنشان کرد: اين در حالی است كه مصداق فعالیت تبلیغی علیه نظام فقط مبتنی بر مصاحبه با رسانه‌های بیگانه نیست بلکه چنانچه در داخل اظهارات فرد نوعی فعالیت تبلیغی علیه نظام باشد این عمل جرم تلقی می‌شود.

رئیس شعبه ۱۰۲۳ دادگاه عمومی و جزایی با بیان اینکه در صدور یک حکم جنجال رسانه‌ای و اظهار نظر اشخاص موضوعیتی ندارد؛ گفت: در قانون مسائل به صورت کلی مطرح شده است، اما در نهایت تطبیق رفتار مرتکب با قانون بر عهده قاضی است.

پاشازاده در پایان تصریح کرد: استنباط قاضی از قانون همراه با بررسی محتویات پرونده و فعلی که اتفاق افتاده و تطبیق آن با قانون، مبنای صدور حکم خواهد بود.

گفتنی است: صادق زیبا‌کلام بیست و یکم اسفندماه به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه شد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها