با حضور مقامات ایران و روسیه در تهران؛

دومین قرارداد IPC برای توسعه میادین مشترک آبان و پایدار غرب با روسیه امضا شد

دومین قرارداد نفتی ایران براساس مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) با حضور مقامات ایران و روسیه در تهران امضا شد.

دومین قرارداد IPC برای توسعه میادین مشترک آبان و پایدار غرب با روسیه امضا شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم؛ دقایقی پیش در تهران با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیران شرکت روسیه زاروبژنفت و شرکت داناانرژی قرارداد توسعه میادین مشترک آبان و پایدار غرب به امضا رسید.

این قرارداد که دومین قرارداد نفتی ایران براساس مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) است، با هدف دستیابی به تولید روزانه حداکثر 48 هزار بشکه در روز و تولید تجمعی اضافی حدود 67 میلیون بشکه طی 10 سال آینده امضا شده است. در عین حال این قرارداد برای مدت حداکثر 10 سال دیگر و با توافق طرفین قابل تمدید اعلام شده است. همچنین سهم مشارکت شرکت روسی در این قرارداد 80 درصد و سهم شریک ایرانی 20 درصد تعیین شده است.

برآورد هزینه‌های سرمایه‌ای طرح توسعه میادین آبان و پایدار غرب معادل 674 میلیون دلار آمریکا که شامل هزینه‌های مستقیم سرمایه‌ای و هزینه تعمیر و جایگزینی پمپ‌های درون چاهی است تخمین زده شده و میزان هزینه‌های غیر مستقیم معادل 68 میلیون دلار برآورد شده است.

طبق اعلام شرکت ملی نفت ایران قرار است شرکت زاروبژنفت تکنولوژی خود را در زمینه افزایش بازیافت در این میدان پیاده‌سازی کرده و طرف‌های ایرانی نیز با این تکنولوژی و کاربرد آن آشنایی پیدا کنند و آموزش‌های لازم را ببینند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها