کمبود نیروی کار اقتصاد آلمان را تهدید می‌کند

اتاق صنایع و بازرگانی آلمان اعلام کرد که شرکت‌های آلمانی برای پر کردن ۱.۶ میلیون فرصت شغلی خالی خود با مشکل مواجه‌اند و این مساله بهبود اقتصادی این کشور را تهدید می‌کند.

کمبود نیروی کار اقتصاد آلمان را تهدید می‌کند

به گزارش خبر فوری به نقل از رویترز، اقتصاد آلمان دائما نیرومندتر می‌شود و نرخ بیکاری این کشور در ماه فوریه به دنبال رکوردشکنی ماه قبلی در اشتغال‌زایی، بیش از حد انتظار کاهش یافت. با وجود چرخه رشد غیرعادی در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا که وارد نهمین سال خود می‌شود، کمبود نیروی در سن کار بدان معناست که شرکت‌های آلمانی از کارکنان مناسب محروم خواهند شد.

آخیم درکس - معاون رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آلمان - گفت شرکت‌های آلمانی بیشتری با گلوگاه کمبود نیروی کار ماهر مواجه شده‌اند و این به چالشی برای کل اقتصاد تبدیل شده است. در سایه نرخ سریع مسن‌تر شدن جمعیت، درکس از دولت خواسته است آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را توسعه دهد و نیروهای ماهر خارجی بیشتری جذب کند.

نظرسنجی اتاق بازرگانی و صنایع از ۲۴هزار شرکت آلمانی نشان داد تقریبا در هر ثانیه یک شرکت آلمانی برای پیدا کردن متقاضی مناسب با فرصت شغلی خود با مشکل روبرو است و در بازه بلند مدت، شش مدیر از هر ۱۰ مدیر، کمبود نیروی کار ماهر را تهدیدی بر کسب و کار خود می‌دانند. بخش‌هایی که بیش از سایر بخش‌ها تحت تاثیر این کمبود قرار گرفته‌اند، عبارت‌اند از: تولید، ساخت و ساز، خدمات امنیتی، آموزش، مراقبت از کودکان و مراقبت از سالمندان.

بنابر اعلام این اتاق، دولت باید تلاش‌های خود برای بیشتر شدن مشارکت والدین در بازار کار با استفاده از بهبود بخش مراقبت از کودکان را به کار بگیرد و شرکت‌ها پیشنهاداتی با حداکثری انعطاف‌پذیری در شرایط کاری را برای آنان در نظر گیرند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها