گران‌شدن قیمت خانه در تهران بیشتر از سن‌پترزبورگ است/در تهران چه خبر است؟

مقایسه رشد قیمتِ مسکن در کشورهای جهان با ایران نشان می دهد که رند گران شدن خانه در تهران بیشتر از سن‌پترزبورگ است.

گران‌شدن قیمت خانه در تهران بیشتر از سن‌پترزبورگ است/در تهران چه خبر است؟

به گزارش خبر فوری به نقل از سازندگی ، در این مطلب مقایسه از رند گرانی مسکن در شهرهای مختلف جهان را می خوانید.

1️آمریکا : تنها طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ حباب مسکن در آمریکا شکست. در حال حاضر، قیمت مسکن در آمریکا، نسبت به سال ۲۰۰۰، ۳۳درصد افزایش پیدا کرده. از جمعیت ۳۲۳ میلیون‌نفری آمریکا، ۳۹میلیون نفر توان خرید خانه ندارند.

2️بریتانیا: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر قیمت مسکن در بریتانیا ۸۲درصد بیشتر از سال ۲۰۰۰ است. با این حال، بریتانیا با کاهش قیمت مسکن مواجه است. ممکن است مذاکرات درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بازار مسکن را تحت‌تأثیر قرار داده باشد.

3️هنگ‌کنگ: قیمت مسکن ثباتی نسبی دارد و هم‌اکنون، نسبت به سال ۲۰۰۰، ۱۶۴درصد افزایش یافته است. تاکنون، کمتر کشوری این افزایش را تجربه کرده. قیمت متوسط یک آپارتمان سه‌خوابه در هنگ‌کنگ حدود ۱۹ میلیون دلار است.

4️روسیه: سال ۲۰۱۷، قیمت مسکن نسبت به سال ۲۰۰۹ کاهشی ۴۹درصدی داشته. در روسیه تقاضای جدی‌ای برای خرید مسکن نیست و قدرت خرید مردم هم به‌قدری نیست که به خرید خانه فکر کنند.

5️ترکیه:‌بازار مسکن در ترکیه یکی از باثبات‌ترین بازارها در جهان است. در حال حاضر، قیمت مسکن در ترکیه، نسبت به سال ۲۰۱۰، ۲۲درصد افزایش داشته.

6️ژاپن: سال ۲۰۱۷، قیمت مسکن، نسبت به سال ۲۰۱۰، تنها ۱۰درصد افزایش یافته. کاهش جمعیت در ژاپن و به‌دنبال آن کاهش درخواست خانه قیمت‌ها را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. قیمت مسکن در ژاپن، با وجود جمعیت زیاد، نسبت به لندن کمتر است.

7️سنگاپور: قیمت مسکن در سنگاپور کنترل شده. هم‌اکنون، قیمت مسکن ۴درصد کمتر از سال ۲۰۱۰ است. ۹۱درصد مردم سنگاپور صاحب‌خانه هستند. دولت همیشه در بازار سنگاپور حضور دارد و قیمت ها را کنترل می‌کند.

8️کره‌جنوبی: بازار مسکن در کره‌جنوبی تاریخ پرنوسانی داشته، اما دولت در حال کنترل بازار است. سال ۲۰۱۷، قیمت مسکن، نسبت به سال ۲۰۱۰، کاهشی یک‌درصدی را تجربه کرد. ۲۰ میلیون نفر از جمعیت ۵۰ میلیونی کره‌جنوبی در پایتخت (سئول) زندگی می‌کنند.

در تهران چه خبر است؟ قیمت‌ها سرسام آور است. قیمت یک واحد مسکونی در تهران، آبان سال ۹۶، نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۱۸/۵برابر شده است. در حال حاضر، یک متر آپارتمان مسکونی در زعفرانیه ۱۶ و نیم میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها