دولتی‌ها دقیقا در مجلس چه می‌کنند؟

آیا واقعا لازم است یک وزیر به ویژه در روزهای آخر سال به جای حضور در وزارت‌خانه در بهارستان حاضر شود؟

دولتی‌ها دقیقا در مجلس چه می‌کنند؟

معمولا وقتی در مجلس جلسه استیضاحی برقرار است مانند این دو روز که سه وزیر دولت روحانی در تیررس استیضاح مجلس قرار گرفتند، وزرای دیگر دولت در حمایت از وزیر استیضاح شونده راهی مجلس می‌شوند.

ردیف اول مجلس به اعضای دولت اختصاص پیدا می‌کند. رییس جمهور یا معاون اول در جلسه حاضر می‌شوند و گاهی در دفاع از وزیر هم سخنرانی می‌کنند.

صندلی‌های بعدی به وزرا یا معاونین رییس جمهور اختصاص دارد.

به طور مثال دیروز معاون اول، وزرای ارشاد، نفت، اطلاعات، ارتباطات، دادگستری و برخی از معاونین روحانی مانند شهیدی و کلانتری در جلسه علنی مجلس حضور داشتند.

به نظر می‌رسد این اعضای دولت به دلیل حمایت معنوی در مجلس حاضر می‌شوند اما سوالی که در این میان مطرح می‌شود این معناست که آیا واقعا حضور این افراد در جلسه استیضاح همکار خود ضروری است.


آیا واقعا لازم است یک وزیر به ویژه در روزهای آخر سال به جای حضور در وزارت‌خانه در بهارستان حاضر شود؟ نشستن وزرا در صندلی‌های سبز مجلس چه کمکی به مردم و کشور می‌کند؟

تازه این حضور باعث می‌شود نمایندگان مجلس به جای تمرکز در استیضاح و شنیدن حرف‌های موافقان و مخالفان و وزیر مورد نظر، به رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی خود با وزرای حاضر در مجلس بپردازند.

اخطارهای چندین باره رییس مجلس برای نشستن نمایندگان در صندلی‌های خود دقیقا به خاطر همین دلیل است. نظم مجلس، به خاطر حضور این وزرا برهم می‌خورد باعث می‌شود ناطق حرف خود را بزند و نمایندگان کار خود را بکنند.

معمولا وقتی فردی برای دعوا به محلی می‌رفت، دوستان و به اصطلاح هم محلی‌ها را هم با خود همراه می‌کرد. تا آنها از او در این دعوا حمایت کنند تا او در محلی غریب کتک نخورد و غریب کش نشود.

مجلس که جای دعوا نیست که احتیاج به یار کشی باشد.

تقریبا کار مملکت تعطیل می‌شود تا یک استیضاح در مجلس برگزار شود.

به طور مثال دیروز بسیاری از کارمندان و مدیران وزارتخانه‌های کار و راه حواسشان به ماجرای استیضاح بود. عده‌ای از وزرا در مجلس حضور داشتند. دو روز کاری مجلس در آخر سال صرف استیضاح شد. استیضاح‌هایی که حاصلی هم نداشت. نه حرف‌های خوبی زده شد نه دفاع‌های قابل توجهی صورت گرفت.

کاش کسی پیدا می‌شد و زمان می‌گرفت تا مشخص شود چقدر از نطق‌های نمایندگان در استیضاح صرف تعارف و سلام و علیک شده است

به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس باید برای استیضاح طرحی نو دراندازند. نباید به خاطر یک استیضاح این همه وقت تلف شد. هم وقت مردم هم وقت نمایندگان و هم وقت دولت.

مصطفی داننده

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • م
    0

    نمایندگان اگر سواد داشتند بجای انشاء خواندن وزیر را درجایگان قرار می دادند وسوال میکردند ووزیر پاسخ سوالها را میداد لزومی ندارد نماینده مخالف وموافق انشاء بخواند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها