در نشست خبری معاونت حمل و نقل شهرداری مشهد عنوان شد

مشهد در مسیر هوشمندسازی

سی هزار جای پارک موقت در محدوده مرکزی شهر مشهد و اطراف آن در نظر گرفته شده است.

مشهد در مسیر هوشمندسازی

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد عنوان کرد: سی هزار جای پارک موقت در محدوده مرکزی شهر و اطراف آن در نظر گرفته شده که در این رابطه اپلیکیشنی طراحی شده که جای پارک خالی را شناسایی و به کاربر اعلام می کند.
به گزارش خبر فوری از مشهد٬ حمید رضا برکچی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: کار بزرگی در راستای هوشمند شدن شهر و آسایش زائران و مجاوران انجام شده که بر اساس آن مردم می‌توانند از طریق اپلیکیشن جای پارک خالی در جای پارک های موقت که در هسته مرکزی شهر تعبیه شده را پیدا کنند،همچنین می‌توانند مسیر های مورد نظر تا محل پارک و حرم را نیز به درستی شناسایی کنند.

وی بیان اینکه روزانه بیش از ۱ میلیون نفر توسط سازمان اتوبوسرانی جابه جا می شوند، گفت:از ۱۶ اسفند سال جاری یک ساعت به مدت زمان سرویس دهی اتوبوسرانی در سطح شهر افزوده می شود به طوریکه از ساعت ۶ الی ۲۱ خدمات دهی صورت می گیرد. همچنین عمر ناوگان اتوبوسرانی با رونمایی از اتوبوس و مینی بوس های جدید ،از ۷.۵ سال به ۶ سال کاهش یافته که به همین نسبت در کاهش آلودگی هوا موثر است.

برکچی افزود: با همکاری آستان قدس در اطراف میدان فردوسی محلی با گنجایش ۱۰۰۰ خودرو برای پارک در حال آماده شدن است که از آن محل به حرم مطهر رضوی مینی بوس هایی تعبیه شده است،همچین سرویس های ویژه ای به محل های اسکان مسافر وجود خواهد داشت.

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد با اشاره به جابه‌جایی روزانه۱۲۰ هزار نفر از طریق مترو خط یک عنوان کرد:در ایام نوروز خط یک قطار شهری از ساعت ۶ الی ۲۳ خدمت رسانی میکند،همچنین از متصل شدن خط دو به خط یک قطار شهری بزودی و با تکمیل ایمنی پروژه خبر داد.

مدیر عامل شرکت الیت نیز در خصوص ۳۰ هزار جای پارک موقت گفت: دوربین های کنترل در حال اتصال به شبکه برای تعیین جای پارک هستند همچنین تابلوهای مخصوص در حال نصب در محل ها می‌باشند.

سید حسین هاشم زادگان در خصوص قیمت الیت در سطح شهر ادامه داد:بر اساس مصوبه شورای شهر قیمت الیت از ۸۰۰ به ۶۰۰،۵۰۰ ،۴۰۰ بنا به سطح منطقه کاهش یافته است و رایگان بودن نیم ساعت اول پارک در صورتی است که قبل از نیم ساعت خودرو محل را ترک کند

.

13

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها