نجفی دیروز استعفا داده است/ آیا سرطان علت استعفای اوست؟

یک منبع آگاه گفته است: شهردار تهران در جلسه‌ای از سمت خود استعفا داده است.

نجفی دیروز استعفا داده است/ آیا سرطان علت استعفای اوست؟

به گزارش خبر فوری ، در حالیکه از صبح امروز زمزمه‌های استعفای ناگهانی محمدعلی نجفی شهردار تهران در برخی رسانه‌ها منتشر شده است ( اینجا بخوانید) یک منبع آگاه خبر داد: در جلسه دیروز تلاش شد تا نجفی استعفای خود را پس بگیرد که این اتفاق نیفتاد و او راضی نشد و شهردار تهران روز گذشته از سمت خود استعفا داده است.

وی ادامه داد: در جلسه دیروز تلاش شد تا نجفی استعفای خود را پس بگیرد که این اتفاق نیفتاد و او راضی نشد.

این منبع آگاه خاطر نشان کرد: قرار شد که با پذیرفتن این استعفا، به صورت رسمی استعفای نجفی از شهرداری تهران اعلام شود.

وی تصریح کرد: جهانگیری جدی‌ترین گزینه شهرداری تهران بعد از نجفی است.

وی افزود: در صورت استیضاح حجتی وزیر کشاورزی در مجلس، حجتی نیز از گزینه‌های محتمل شورای شهر برای شهرداری تهران است.

این منبع آگاه گفت: در صورت ماندن حجتی در وزارت کشاورزی و جهانگیری در پست معاونت اول، احتمال شهردار شدن محسن هاشمی وجود دارد. در صورت شهردار شدن محسن هاشمی، الویری به ریاست شورای شهر تهران خواهد رسید.

یکی از اعضای شورای شهر در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه نجفی استعفای خود را نوشته است، گفت: استعفا به دست محسن هاشمی رئیس شورای شهر رسیده ولی هنوز به دست اعضای شورا نرسیده است.

وی با بیان اینکه هنوز اعلام رسمی در این زمینه نشده است، گفت: قرار نیست اعضای شورا در این باره حرفی بزنند.

زهرا نژاد بهرام در گفتگو با خبرنگار خبر فوری می گوید خبر استعفای شهردار تهران کذب است و از این دست شایعه ها در شش ماه گذشته زیاد مطرح شده است. ( جزئیات این گفتگو را اینجا بخوانید)

وی در خصوص علت استعفای نجفی، گفت: نجفی علت استعفای خود را دوباره بیماری اعلام کرده است.

روزنامه قانون نیز مدعی شد: نجفی به علت بیماری سرطان ناچار به استعفا شده است.

مدیرکل دفتر شهردار تهران استعفای محمدعلی نجفی را تکذیب کرد

عبدالرحیم کرکه‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا استعفای محمدعلی نجفی را تکذیب کرد و گفت: استعفایی وجود ندارد، اینها شایعاتی است که درپی جلسه‌ دو شب پیش شهردار با اعضای شورای شهر بوجود آمده است. در حاشیه رونمایی از تندیس آقای هاشمی همه اعضا گفتند آنها ۲۱ نفر نیستند و ۲۲ نفرند و در واقع گفتند موضع آنها حمایت از فعالیت‌های شهرداری، راهبردهایی که اتخاذ شده و مبارزه با فسادهایی است که شهرداری مجدانه پیگیری می‌کند.

به گفته وی، این شایعات پس از سند تغییر و تحول و ارسال اسناد تخلفات به قوه قضاییه بوجود آمده است: گروه‌هایی بودند که گمان می‌کردند شهردار و تیم جدید شهرداری در باتلاقی که تیم قبلی درست کرده بودند، فرو بروند، اما شهرداری با اقداماتش اکنون از این باتلاق خارج شده است.

مدیرکل دفتر شهردار درباره سرطان پروستات نجفی هم گفت: این آخرین ورژن از شایعات است.

توضیحات مدیرکل دفتر شهردار تهران درباره استعفای نجفی، شایعه سرطان و رایزنی‌های جهانگیری را اینجا ببینید.

مسجد جامعی خبر استعفای شهردار تهران را تایید کرد

مسجد جامعی با حضور در جمع خبرنگاران خبر استعفای شهردار تهران را تایید کرد.

همچنین شنیده شده در جلسه بعدی شورا موضوع استعفای نجفی بررسی خواهد شد.

نگاهی به سوابق نجفی:

به گزارش خبر فوری ، محمدعلی نجفی در سال 92 برای تصدی وزارت آموزش و پرورش توسط رئیس جمهور به مجلس معرفی شد. اما متاسفانه او تنها با اختلاف یک رای از مجموع ۲۸۴ رای (۱۴۲ رای مثبت، ۱۳۳ رای منفی و ۹ رای ممتنع) از راهیابی به این وزارت بازماند.
دو روز بعد حسن روحانی در نامه ای محمد علی نجفی را به سمت معاون رئیس جمهور و ریاست "سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری" منصوب کرد که این عمل او با استقبال فراوان جامعه ی باستان شناسان و همچنین رییس اسبق میراث فرهنگی و رییس ایکوم ایران رو به رو شد.

استعفا از سمت ریاست میراث فرهنگی:

محمد علی نجفی در بهمن ماه سال 92 از سمت در سازمان میراث فرهنگی استعفا داد. برخی از نزدیکان وی، دلیل استعفای محمد علی نجفی را مشکلات فراگیر در سازمان میراث فرهنگی و فشار کاری زیاد می دانند. این در حالیست که طبق اظهارات خود او، علت کناره گیری اش را بروز برخی مشکلات جسمی و با تجویز پزشکان بیان کرده است. حسن روحانی در همان روز، طی حکمی محمد علی نجفی را به سمت مشاور رئیس جمهور و ستاد هماهنگی اقتصادی منصوب کرد.

در قسمتی از متن استعفای محمد علی نجفی از سازمان میراث فرعنگی آمده بود: متأسفانه از حدود دو ماه قبل مشکلات ناشی از بیماری قلبی و برخی فشارهای کاری تدریجا شدت یافته و عرصه را بر اینجانب تنگ نموده است. در طول این مدت بنده تلاش کردم که این امر بر روند انجام امور تأثیر منفی ایجاد نکند و بر مدیریت سازمان خللی وارد نسازد، اما اکنون بیم آن دارم که با ادامه این وضع و به علت ضعف جسمانی نتوانم مسئولیت‌های مربوط را به نحو شایسته‌ای به انجام برسانم.

محمد علی نجفی و سرپرستی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری:

در مرداد ماه سال 1393، وزیر وقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر فرجی دانا استیضاح شده و بعد از رای نمایندگان به استیضاح او، حسن روحانی محمد علی نجفی را به عنوان سرپرست این وزارت منصوب کرد. وی برای مدت 3 ماه (از شهریور تا آبان) سرپرستی وزارت علوم را بر عهده داشت.

مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی:

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ طی حکمی محمدعلی نجفی را به سمت مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی منصوب کرد.

نهایتا نجفی نوزدهم مرداد 96 تهران شد. محمدعلی نجفی اولین شهردار تهرانی پایتخت می باشد که در تهران به دنیا امده است.
تا قبل از این همه گزینه های شهرداری از شهرهای به غیر از تهران بودند.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها