خبرفوري بررسي مي كند:

چهارشنبه سوري در كدام سال بيشترين تلفات را داشت؟

چهارشنبه سوري در چند سال اخير ميزان تلفات زيادي داشته است در ادامه نگاهي آماري به اين تلفات خواهيم داشت.

چهارشنبه سوري در كدام سال بيشترين تلفات را داشت؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبر فوری - چهارشنبه سوری، به یکی از ترسناکترین روزها در ایام سال برای ما ایرانیان تبدیل شده است.

روز چهارشنبه سوری، روز پرکاری برای اهالی اورژانس و آتش نشان ی است، روزی که تمام نیروهای امدادی آماده باش هستند، در این گزارش رویکردمان چرایی تبدیل شدن چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی نیست. ما صرفا در تکاپو هستیم تا با نشان دادن آمار درستی از میزان مجروحیت ها و آسیب های امشب، قضاوت را به شما بسپاریم.

از سال 91 آغاز می کنیم، چهارشنبه سوری سال 91 با شب سال نو همزمان شد. همین عاملی بود برای احتیاط بیشتر خانواده ها و کم شدن حوادث. حدود 5 سال پیش، طبق آمار رسمی که وزارت بهداشت و اورژانس منتشر کرده است، حدود 716 نفر مجروحی داشتیم.

سال 92 اما سال پرماجرا تر و خشنتری بود، در یان سال حدود 2700 مصدوم در جریان چهارشنبه سوری داشتیم. بیشترین استانهایی که مجروح و مصدوم داشتند نیز استانهای آذربایجان غربی و شرقی بودند.

سال 93 اما آمار عجيب و غريبي در رسانه ها منتشر شد،بسياري نوشتند كه حدود 206 نفر مصدوم شدند و در مقابل دو نفر كشته شدند،بسياري ديگر آمار 300 نفر را نشر دادند. اما آماري كه بيشتر رسانه تا در آن هم عقيده بودند دو نفري بودند كه در پايتخت در اثر سوختگي جان خود را از دست دادند.

سال 94 تهران و فارس شهرهاي شلوغ و پر از مصدوم چهارشنبه سوري بودند. دو سال پيش در ايران 10 مورد قطع عضو و 3 نفر تلفات جاني گزارش شد. حدود 259 نفر هم در چهارشنبه سوري آن سال مجروح شدند.

سال 95 اما بر اثر چهارشنبه سوري 600 نفر در بيمارستان بستري شدند و 2 نفر هم جان خود را از دست دادند، فارس،تهران،اراك و اصفهان هم بيشترين ميزان تلفات را داشتند.

اميدواريم سال 96 ركورد كمترين سالها در ميزان تلفات چهارشنبه سوري را داشته باشد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    عالی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها