اعتراض به سفر سفیر انگلیس به مشهد

شوراى هماهنگى تشكل هاى فرهنگى و اجتماعى مشهد مقدس در اعتراض به سفر سفیر انگلیس به مشهد بیانیه ای را صادر کردند.

اعتراض به سفر سفیر انگلیس به مشهد

به گزارش خبر فوری ، شوراى هماهنگى تشكل هاى فرهنگى و اجتماعى مشهد مقدس در اعتراض به سفر سفیر انگلیس به مشهد بیانیه ای را صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بِسْم الله الرحمن الرحيم
مردم شريف مشهد الرضا (ع)
استاندار محترم خراسان رضوى
نمايندگان محترم مردم شريف مشهد در مجلس شوراى اسلامى
اعضاى محترم شوراى اسلامى شهر مشهد
فرمانده محترم سپاه استان
مديركل محترم وزارت اطلاعات استان
مسئول محترم دفتر نمايندگى شمال شرق وزارت خارجه جمهورى اسلامى ايران
با سلام و احترام
در چند روز گذشته پيرو سفر سفير كشور خبيث انگلستان به پايتخت فرهنگى جهان اسلام مشهد الرضا (ع) اظهارات مختلفى از طريق رسانه ها بخصوص در فضاى مجازى صورت گرفته است كه هريك در جاى خود قابل تامل است ، اما از آنجايى كه هيچ مقام مسئولى در اين خصوص إظهار نظر نفرموده بودند گمان ميرفت كه ان شاء الله أصل سفر صورت نگرفته باشد تا اينكه معاون محترم مديركل روابط عمومى در حوزه بين الملل شهردارى مشهد مقدس در اين خصوص إظهار نظر فرمودند .
فارغ از خباثت و نيرنگ و جنايات دائمى كشور انگلستان در طول تاريخ نسبت به ملت شريف ايران كه اين رذالت ها بعد از پيروزى شكوهمند انقلاب اسلامى مضاعف گرديد و نقطه أوج آن در ماجراى پر رمز و راز فتنه ٨٨ تحقق يافت ، بد عهدى و خيانت اين كشور در قضيه برجام و اتخاذ شيوه رذيلانه پيرامون مباحث موشكى و حضور منطقه أى جمهورى اسلامى ايران در راستاى تحقق امنيت و صلح پايدار در منطقه و نيز چراغ سبز اين كشور در اقدام كور و شنيع اعضاى هيّئت خدام المهدى منتسب به فرقه تشيع انگليسى شيرازى ، كه خود مثنوى هفتاد من كاغذ است ، پيرامون اين سفر ابهامات فراوانى وجود دارد كه لازم است از سوى مقامات سياسى و امنيتى استان خراسان رضوى مورد پاسخ واقع شود .
سفير كشور خبيث انگليس اقاى نيكلاس هاپتون تا قبل از مسئوليت فعلى ، مسئوليت سفارت اين كشور در يمن و إمارات ، رييس ميز خاورميانه دستگاه امنيتى انگلستان و مهمتر از همه معاون امنيتى وزارت خارجه اين كشور را داشته است كه در جاى خود بسيار قابل تامل است و جا دارد نه تنها سفرهاى غير رسمى اين شخص كه حتى سفرهاى رسمى و مباحث مطرح شده أو در اين ديدارها به دقت مورد ارزيابى قرار گيرد ، اينكه در اين برهه زمانى فردى با چنين سابقه امنيتى و سياسى بصورت غير رسمى به مشهد الرضا (ع) با حساسيت هاى خاص خود كه در برخى موارد از حساسيت هاى شهر تهران نيز بالاتر است سوالات و ابهامات فراوانى را إيجاد مينمايد .
بر أساس إعلام در فضاى مجازى شخص سفير در اين سفر برنامه بازديد از دو مركز خيريه همدم و فتح المبين و يك فروشگاه برند انگليسى (دبنهامز) را داشته است و از ساير برنامه هاى آقاى سفير خبرى منعكس نشده است ، سوال اول اين است هدف اقاى سفير از بازديد دو مركز خيريه چه بوده و چه اقدامى براى اين دو مركز رخ داده است ؟ فعاليت هاى اين دو مركز در چه حوزه اى است ؟
با عنايت به خباثت اين كشور لازم است چنانچه بفرموده معاون مديركل روابط عمومى شهردارى سفر با اطلاع و نظارت وزارت خارجه بوده است ريز برنامه ها و نتايج حاصل از سفر اقاى سفير از طريق رسانه هاى رسمى خصوصا صدا و سيماى خراسان رضوى انعكاس پيدا نمايد .
نكته ديگر در خصوص خباثت دائمى انگليس و احتمال ارتباط وقائع ديماه مشهد با اين كشور ، و نيز حادثه اخير سفارت ايران در انگلستان و وجود پايگاه تشيع انگليسى در مشهد و سفر آقاى سفير به مشهد الرضا(ع) است .
بفرموده مديركل روابط عمومى شهردارى مشهد در حوزه بين الملل در اين ديدار مباحث اقتصادى مورد مذاكره قرارگرفته است ، سوال اين است كه أساسا توسعه و پيشرفت پايتخت فرهنگى جهان اسلام چه نيازى به سرمايه گذارى از طريق پول كيف و چمدان هاى انگليسى دارد؟ كشور خبيث انگلستان همواره يكى از مدافعان تحقق قدس شرقي و غربى بوده است ، آيا اين سرمايه گذارى ها و اقدامات اقتصادى در راستاى تحقق مشهد شرقي و مشهد غربى وعده داده شده و قرار است با امام رضا زدايى ، مشهد الرضا(ع) شهر زيارت را به مشهد گردشگرى كه روياى انگليسى و ارادتمندان به انگليس خبيث است تبديل كند؟
نكته ديگر آنكه آيا اين سفر بر أساس يك برنامه ريزى قبلى انجام يافته است يا بر مبناى يك حركت دفعى رخ داده است ؟
سفر سفراى كشور هاى مختلف در جغرافياى هر كشورى بر أساس پروتكل ها و چارچوب ها و عرف ديپلماتيك صورت ميگيرد كه اگر اين پروتكل ها رعايت نگردد سفر غير رسمى خواهد بود . از آنجا كه هدف از ديدار مباحث اقتصادى طرح گرديده بايد ديد چرا بر خلاف عرف ديپلماتيك از هيأت همراه اقتصادى آقاى سفير در اين ديدار خبرى نيست ؟ اگر سفر اقتصادى بوده است متاسفانه بايد بپذيريم كه تيم مديريتي شهردارى مشهد نه تنها تسلطى بر مسائل ديپلماتيك ندارند بلكه در حوزه مباحث اقتصادى هم از روال هاى معمول تشريفات اقتصادى بى بهره اند . بعلاوه حضور مترجم رسمى وزارت خارجه در اين ديدار ارتباطى با تسلط طرفين به زبان فارسى يا انگليسى ندارد بلكه يك پروتكل معمول در سفر هاى رسمى است كه عدم حضور نشان از غير رسمى بودن اين سفر دارد

كه در اين صورت بايد پرسيد در يك سفر گردشگرى آقاى سفير چرا ديدار رسمى با آقاى شهردار بر خلاف ضوابط ديپلماتيك صورت گرفته است ؟ لازم به ذكر است كه وزارت محترم خارجه در اين خصوص إعلام نموده است كه اين سفر با اطلاع اين وزارت صورت گرفته و اين بمعنى سفر رسمى سفير نيست ، چرا بر خلاف پروتكل هاى ديپلماتيك نماينده اى از دفتر نمايندگى وزارت خارجه حضور داشته است ؟
و اگر سفر رسمى بوده است چرا تنها با شهردار محترم ديدار صورت گرفته و ساير مقامات استان از جمله استاندار محترم ديدارى نداشته اند كه بتوانند مواردى همچون پرواز مشهد - لندن را به نتيجه برسانند ؟
در پايان خاطر نشان ميسازد ابهام در خصوص اين سفر هرگونه اتفاقات بعدى سياسى و امنيتى استان ، در اين برهه زمانى حساس را متوجه مسئولان و متوليان و ديدار كنندگان با آقاى سفير كشور خبيث انگلستان خواهد ساخت و قطعا افكار عمومى منتظر شفافيت كامل اين ديدار خواهند بود .
لازم به ذكر است اين بار صرفا به تذكر مكتوب اكتفا كرده ايم ، اميد داريم به نصيحت مشفقانه علماء و بزرگان و بخصوص نماينده محترم ولى فقيه استان گوش فرا دهيد و بر مدار تغيير به نفع مردم حركت كنيد كه قطعا مورد رضاى خداوند تبارك و تعالى است
والسلام
٢٢ أسفند ماه ١٣٩٦
شوراى هماهنگى تشكل هاى فرهنگى و اجتماعى مشهد مقدس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها