گلایه استاندار به خروج سنگ‌های معدنی خام از خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی به خروج سنگ های خام از استان گلایه کرد و گفت: همه آنچه در استان به آن می‌بالیم تنها صدور پروانه بهره برداری از معادن است این در حالی است که میزان اشتغال در معادن پایین است.

گلایه استاندار به خروج سنگ‌های معدنی خام از خراسان جنوبی

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، محمدمهدی مروج الشریعه در کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان با تاکید بر اینکه حتی یک ثانیه تاخیر در پرداخت تسهیلات اشتغال جایز نیست اظهارکرد: مدیران و کارشناسان بانک های استان حتی برای یک ریال کمتر در پرداخت تسهیلات اشتغال بازخواست خواهند شد.

وی افزود: چشم اندار استان و بانک ها باید روشن باشد تا به هدف مورد نظر در زمینه اشتغال برسیم.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مدیران بانک های استان تمام تلاش خود را برای جذب سهیمه اشتغالزایی به کار گیرند چرا که تا پایان تیرماه 97 اگر این رقم جذب نشود سال آینده سهمیه استان حذف و در اختیار سایر استان ها قرار خواهد گرفت.

مروج الشریعه ادامه داد: تنها مشکل ما این است که رقم ابلاغی با تقاضای مردمی همسو نیست و میزان طرح های ارایه شده به بانک‌های عامل از رقم اختصاص یافته بیشتر است که این مشکل رفع خواهد شد فقط باید رقم ابلاغی حتما جذب شود.

وی بیانکرد: اگر این مهم با برگزاری جلسات مختلف به نتیجه نرسد یا کاهش داشته باشد قابل قبول نیست و در این زمینه باید مدیران بانک‌ها و دستگاه های اجرایی پاسخگو باشند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالبه گری حق مردم ، افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات به حق یا حق، درست یا نادرست باید نمایندگان یا وزرا و مدیران در مجلس جوابگو باشند.

وی تاکید کرد: دولت برای ایجاد اشتغال در کشور تمام توان، تلاش و امکان خود را گذاشته است از مردم نیز تشکر می کنیم که با هوشمندی تمام طرح های اشتغالزا ارایه می دهند.

استاندار خراسان جنوبی نوع اطلاع رسانی‌ها را بسیار موثر و مهم دانست و گفت: از اینکه مشکل طرح و متقاضی نداریم خوشحالیم و طرح های زیادی در سامانه کارا روزانه ثبت می‌شود ولی توزیع متوازن و راهنمایی لازم برای تسهیلات یکی از وظایف مهم دستگاه اجرایی است.

وی افزود: تاکید داریم دستگاه‌های اجرایی با استقرار یک اکیپ قوی، به صورت شبانه روزی و به طرق مختلف مدام سرمایه گذار را ترغیب و راهنمایی کنند.

مروج الشریعه با بیان اینکه مردم برای حل مشکل اشتغال با تمام وجود وارد میدان شده و مشارکت می‌کنند یادآور شد: هیچ امری بهتر از مشارکت مردم نیست، لذا باید با توجه به حجم قابل توجه طرح‌ها در بانک ها، حداکثر منابع را در نظر بگیریم.

وی یکی از ظرفیت های استان را معادن دانست و گفت: روز 22 بهمن امسال 120 دستگاه تریلر در منطقه نهبندان مشغول بارگیری سنگ‌های معدنی به مقصد خارج از استان بودند که این ظرفیت‌ها باید مورد توجه واقع شود.

مروج الشریعه نسبت به خروج سنگ های خام از استان گلایه کرد و گفت: همه آنچه در استان به آن می‌بالیم تنها صدور پروانه بهره برداری از معادن است این در حالی است که میزان اشتغال در معادن پایین است.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به نوع برنامه‌ریزی‌ها سریع و عمیق عمل کرد افزود: اگر چند کارخانه خوب فرآوری در استان فعال باشد علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، زمینه اشتغال بسیاری از جوانان نیز فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: هرچند استان در فقر برخی امکانات و تجهیزات است اما حداقل باید خیلی سریع تر و خاضعانه‌تر کار سرمایه گذار را راه بیندازیم در غیر اینصورت ثروت‌های استان آرام آرام از استان خارج می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: باید بپذیریم که نوع نگاه‌ها، مطالبه گری و تقاضاها تغییر کرده است، آنچه دولت در تعهدات اول سال ارایه می‌دهد در طول سال با شرایط مختلفی مواجه می‌شود.

وی گفت: طی 38 ماه گذشته 2 طرح سیمان با بیش از 280 میلیارد تومان تسهیلات در شهرستان ‌ای استان با یکدیگر آغاز شد و به پایان رسید.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر طرح های سرمایه گذاری و اشتغال ارایه شده از سوی متقاضیان با شتاب بیشتری بررسی شود می‌توان به همان میزان اعتبار جذب و شغل ایجاد کرد.

مروج الشریعه گفت: گاهی اوقات به دست خود هزار و یک زیبایی استان را نمی بینیم و یک مرتبه برای یک معدن طلا که بخشی از آن در 2 شهرستان واقع شده ابتدا به سمت تقسیم سهم الارث می رویم که تاثیر مخربی بر جذب سرمایه گذار می‌گذارد.

وی اضافه کرد: کسانی که در کشور دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری هستند وقت و فرصت شنیدن این مشکلات را ندارند و سرمایه گذار از ثانیه ثانیه عمر خویش استفاده می‌کند.

منبع: ایسنا

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها