آمادگی موزه‌های آذربایجان‌ غربی برای استقبال از مسافران نوروزی

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تمامی موزه‌های استان آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

آمادگی موزه‌های آذربایجان‌ غربی برای استقبال از مسافران نوروزی

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، حسن سپهر فر گفت: تمامی نواقص موزه های استان مرتفع شده و آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی به ساعات کاری موزه ها در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تمامی موزه های استان از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای مسافران نوروزی است که درصورت استقبال زمان آن نیز تمدید می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد موزه ها در برخی شهرستان های محروم به اقتصاد آن کمک می کند گفت: شهرستان چالدران یکی از شهرستان های محروم استان است که ایجاد مراکز فرهنگی از قبیل موزه ها کمک شایانی به توسعه آن می کند.

سپهرفر ایجاد موزه جنگ چالدران را یکی از برنامه های اصلی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اعلام کرد وگفت: مکان فعلی جهت ایجاد این موزه مناسب نبوده و مطالعات جهت ایجاد سایت موزه جنگ چالدران در مکان جدید در دست اقدام است .

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی با اشاره به ایجاد موزه در سایر شهرستان های استان گفت: مراحل قانونی جهت تعیین تکلیف وضعیت زمین موزه بوکان و صلح سردشت انجام یافته و تا یک ماه آینده اقدامات حقوقی جهت واگذاری زمین موزه بوکان به اداره کل میراث فرهنگی استان انجام می شود.

منبع: ایسنا

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها