امکان تولید 9 مگاوات برق از زباله های اصفهان وجود دارد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: از زباله های شهری اصفهان می توان در چرخه بی هوازی 8 تا 9 مگاوات برق تولید کرد.

امکان تولید 9 مگاوات برق از زباله های اصفهان وجود دارد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، امیرحسین کمیلی در همایش اصفهان بدون زباله اظهار کرد: شهر اصفهان تنها شهر در کشور است که 10 درصد از زباله آن در مبدا و توسط خود مردم تفکیک می‌شود و این موضوع نشان از فرهنگ بالای مردم اصفهان دارد.

وی ادامه داد: روزانه هزار تن پسماند خانگی جمع آوری می‌شود که 100 تن از آن گرچه دقت کافی ندارد، اما در منازل تفکیک می‌شود. زباله‌های اصفهان به صورت هوازی تبدیل به کودی با استاندارد بالا می‌شوند که تا آخرین ذره از آن به طبیعت باز می‌گردد. با این حال در سازمان مدیریت پسماند در تلاش برای رسیدن به وضعیت مطلوب تری هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: رویکرد شهر اصفهان در چشم انداز اصفهان 1400 این است که این شهر تبدیل به شهری بدون دفن زباله شود و از همه زباله تولیدی در چرخه‌های مختلف استفاده شود. زباله‌های آلی به طبیعت باز گردد و زباله‌های با منشا معدنی، باز یافت شوند.

کمیلی افزود: چنانچه زباله‌های آلی اصفهان در چرخه‌های بی هوازی تخمیر شوند، می‌تواند تا 9 مگاوات برق از آن‌ها تولید کرد و ضمن کاهش گازهای گلخانه‌ای که در کنوانسیون‌های جهانی به آن متعهد هستیم از سوخت تولیدی در مصارف دیگر نیز بهره ببریم. از جمله مصارف بیوگازهای تولیدی در این فرایند می‌توان استفاده در کارخانه‌های سیمان را نام برد.

وی افزود: اگرچه از زباله‌های شهری اصفهان کودی دارای استاندارد تهیه و تا ذره آخر آن به طبیعت باز می‌گردد، اما می‌توان به جای آنکه در این فرایند گازهای گلخانه‌ای تولید کند، در چرخه‌ای بی هوازی تبدیل به 8 تا 9 مگاوات برق شود.

هم چنین رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: سرانه تولید زباله برای هر شهروند اصفهانی در روز 526 گرم است که گرچه این سرانه نسبت به میانگین 700 گرمی کشور بسیار خوب است، اما هم چنان تا 300 الی 350 گرمی در کشورهای توسعه یافته فاصله دارد.

غلامرضا ساکتی ادامه داد: در روز 45میلیون متر مربع در اصفهان نظافت شده و زباله‌های آن جمع آوری می‌شود. این مساحت سالانه 120 میلیارد تومان هزینه برای شهرداری اصفهان در بر دارد. هنوز در بخش فرهنگ سازی به موفقیت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا نکرده‌ایم و باید نسلی را تربیت کنیم که بداند چگونه محیط زیست را حفظ و نگهداری کند.

منبع: ایسنا

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها