صدور روادید الکترونیکی برای 180 کشور در فرودگاه تبریز

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذریایجان‌شرقی گفت: به دنبال افتتاح صدور ویزای الکترونیکی بدون الصاق برچسب روادید در تبریز هستیم.

صدور روادید الکترونیکی برای 180 کشور در فرودگاه تبریز

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، اسماعیل بابایی‌راغب اظهار داشت: آنچه که از طرف وزارت امورخارجه در طول سال 2018 میلادی مورد توجه بوده، ارائه خدمات در رابطه با تسهیل ورود گردشگران خارجی است چرا که یکی از اهداف تبریز 2018 جذب گردشگر و ارتقای بحث گردشگری و خدمات گردشگری استان و به تبع آن در تبریز است.

وی افزود: در این زمینه دفتر نمایندگی امور خارجه در استان به سهم خود آمادگی کاملی را برای صدور روادید فوری و الکترونیکی در فرودگاه بین‌المللی تبریز به هر تعداد از گردشگران خارجی و کشورهای اسلامی که وارد تبریز شود را دارد که در این بخش نکته حائز اهمیت این است که این تسهیلات شامل 11 کشور دنیا که روادید آنها در فرودگاه ایران به لحاظ قوانین داخلی کشور امکان‌پذیر نبوده، نیست.

راغب افزود: به جز 11 کشور تعیین‌شده نزدیک به 180 کشور در دنیا می‌توانند بدون اخذ ویزا از سفارتخانه و یا مراجعه به دفتر نمایندگی امور خارجه و یا از طریق آژانس‌های گردشگری فوراً اقدام به درخواست ویزا کنند.

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذریایجان‌شرقی با تاکید به اینکه افرادی که علاقه‌مند به ورود به کشور هستند، باید قبل از ورود به تبریز از طریق سیستم الکترونیکی وزارت امورخارجه درخواست خود را مطرح کنند، افزود: البته روش دیگری هم مراجعه به آژانس‌های معتبر استان است که گردشگران از این راه نیز می‌توانند وارد تبریز شوند.

وی اضافه کرد: هر متقاضی گردشگر خارجی قبل از سفر خود به تبریز، با مراجعه به سیستم الکترونیکی e_visa.mfa.ir می‌تواند درخواست ویزای خود را انجام دهد و دفتر نمایندگی امور خارجه استان نیز با هماهنگی بین مراجع داخلی در رابطه با ورود گردشگر، پاسخ لازم به فرد متقاضی از طریق ایمیل درج شده متقاضی را اعلام می‌کند و گردشگر نیز می‌تواند زمان ورود خود به تبریز را به متصدی صدور ویزا در فرودگاه تبریز اعلام کند تا در سریع‌ترین زمان ویزای خود را دریافت نماید.

راغب با اشاره به اینکه به دنبال افتتاح صدور ویزای الکترونیکی بدون الصاق برچسب روادید در تبریز هستیم، گفت: در حال حاضر این کار فقط در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تهران انجام می‌گیرد که در تلاش اجرای آن در تبریز نیز هستیم.

وی متذکر شد: منظور از صدور ویزای الکترونیکی بدون الصاق برچسب روادید این است که طبق روال مطرح‌شده فرد متقاضی صدور ویزا درخواست خود را از طریق سیستم الکترونیکی اعلام می‌کند و پس از کسب استعلامات مراجع‌ ذی‌ربط داخلی، پاسخ را از طریق ایمیل اعلام می‌کنیم و از این رو دیگر فرد موقع ورود نیازی به الصاق برچسب روادید ندارد و تنها با مراجعه به دفتر نمایندگی امورخارجه در استان و یک هماهنگی آسان وارد کشور می‌شود.

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: صدور ویزای الکترونیکی بدون الصاق برچسب روادید یک حرکت نوعی بوده که امید است با فراهم‌سازی و بسترسازی فنی مراجع ذی‌ربط و اخذ مجوزهای لازم در طی ماه‌های آینده این سیستم در تبریز به عنوان دومین فرودگاه بین‌المللی کشور اجرا شود.

منبع: فارس

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها