اهداف 16 گانه تشکیل انجمن فعالان فضای مجازی در ایرن

جمعی از فعالان فضای مجازی ایران اولین انجمن فعالان این حوزه را تشکیل داده اند.

اهداف 16 گانه تشکیل انجمن فعالان فضای مجازی در ایرن

به گزارش خبر فوری ، هیئت موسس انجمن فعالان فضای مجازی در اولین اطلاعیه خود اهداف شانزده گانه تشکیل این نهاد صنفی را برشمرده که به این شرح است.

به نام خداوند متعال


همکار گرامی
با عرض سلام و احترام
فعالان فضای مجازی قشري کم توقع، پرکار و موثر در جامعه مي باشند که با وجود معضلات فراوان همچنان با عشق و علاقه به کار خود ادامه می دهند و متاسفانه هيچ گونه حق و حقوقي مانند بيمه و يا عقد قرار داد مدت معين به آنها تعلق نمي گيرد و با كوچكترين چالشي این افراد را بدون هيچ گونه توجیهی اخراج ميكنند و از هیچگونه خدمات صنفی و رفاهی بهره مند نمی باشند.
لذا جمعي از فعالان فضای مجازی تصميم گرفتند تا در دفاع از حقوق خود انجمني را تاسيس نمايند که با پيگيري هاي فراوان (حدود يك سال) مجوز اوليه انجمن صنفي فعالان فضای مجازی (در شرف تاسيس) اخذ شد.قابل ذكر است اين مجوز از وزارت كار اخذ مي شود و در جهت حمايت از حقوق صنفي فعالان فضای مجازی فعالیت می کند
*اهداف انجمن صنفی (در شرف تاسیس) فعالان فضای مجازی
1-کوشش در جهت استیفای حقوق صنفی و خواستهای مشروع و قانونی فعالان فضای مجازی .
2-حفظ و حراست از حرفه تخصصی فضای مجازی.
3-کوشش در جهت بالابردن آگاهی اجتماع در مورد نیاز کشور به فضای مجازی ً و نقش و مسئولیت هاوتوانایی های فعالان فضای مجازی وهمچنین افزایش آگاهی مردم درزمینه های مسائل حرفه ای.
4-کوشش در استقرار نظامات مناسب و منطبق با ضروریات اجتماع برای انجمن
5-ارائه نظرات حقوقی جهت دفاع از حقوق اعضاء.
6-جمع آوری اطلاعات ،بررسی و تحقیق درباره مشکلات ،شناخت نیازها و اولویت ها.
7-همکاری با سازمان های دولتی ،نهادهای ملی،تخصصی و مردمی در ایجاد یک بانک اطلاعاتی تخصصی از فعالان فضای مجازی
8-برنامه ریزی برای تامین نیازها ،توسعه و گسترش فعالیتها و صدور خدمات تخصصی در چهارچوب قوانین.
9-کوشش در جهت هماهنگی در آموزش و تامین نیروی انسانی و ایجاد مرکز تحقیقاتی در زمینه موضوع انجمن و همکاری با دستگاه ها و نهادهای ذی ربط.
10-همکاری در جهت تاسیس و تقویت شرکتهای تعاونی مرتبط با وظایف انجمن.
11- قبول مسئولیت و همکاری با وزارتخانه ها ،سازمان ها و نهادهای رسمی در انجام وظایف و تکالیفی که این دستگاه ها به انجمن محول می کنند و آمادگی برای ارائه مشورتهای لازم با آنها.
12- برقراری ارتباط دائم و همکاری با سازمان های برنامه ریزی ،حقوقی و مالی در مسائل مربوط به فضای مجازی بالاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
13-کوشش در جهت احراز صلاحیت به عنوان یکی از مراکز حرفه ای و ذیصلاح در مسائل مرتبط به فعالان فضای مجازی.
14- عضویت و ایجاد ارتباط با تشکل ها و سازمان های مرتبط با وظایف انجمن ،در داخل یا خارج از کشور در چهارچوب فعالیت های صنفی و قوانین و مقررات کشور.
15- همکاری با انجمن های صنفی و نهاد های خصوصی و دولتی در جهت اعتلای جایگاه فضای مجازی.
16- انجام تحقیقات لازم و ارائه نظر مشورتی و حقوقی در خصوص تهیه لوایح و طرح های مربوط به قوانین و مسائل رفاهی و حقوق قانونی فعالان فضای مجازی به مراجع ذی ربط.

*نكته مهم- انجمن صنفي در شرف تاسيس فعالان فضای مجازی در جهت حمايت از حقوق این صنف قرار است شروع به كار نمايد و به هيچ وجه فعاليت هاي سياسي را دنبال نمي كند و هيچ گونه وابستگي به شخص و يا حزب خاصي ندارد و متعلق به تمام فعالان فضای مجازی مي باشد.
*نحوه ثبت نام و ارسال مدارک جهت عضویت در اطلاعیه های بعدی اطلاع رسانی خواهدشد

با سپاس- هيئت موسس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها