عظمت انقلاب اسلامی علت ایجاد جنگ هشت‌ساله از طرف رژیم صدام بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: علت ایجاد جنگ هشت‌ساله از طرف رژیم بعثی صدام، عظمت و ابهت انقلاب بود.

عظمت انقلاب اسلامی علت ایجاد جنگ هشت‌ساله از طرف رژیم صدام بود

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار نوجوانان و جوانان تهران ی و البرزی عازم اردوهای راهیان نور فرمودند: علت ایجاد جنگ هشت‌ساله از طرف رژیم بعثی صدام، عظمت و ابهت انقلاب بود.

ایشان افزودند: وقتی انقلاب اسلامی به وجود آمد، عظمت این انقلاب دشمنان قدرتمند جهانی را مرعوب کرد. از سوی دیگر وقتی دیدند که این انقلاب در بین ملت‌های مسلمان دنیا و در کشورهایی که رؤسای آن کشورها وابسته به آمریکا بودند مورد استقبال قرار گرفت و ملت‌ها به نفع انقلاب اسلامی شعار دادند، در صدد برآمدند تا به هر قیمتی این انقلاب را نابود کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: آن‌ها می‌دانستند صدام شخصیتی بود که زمینه‌ ایجاد یک حرکت متکبرانه و ظالمانه در او وجود دارد و به‌طور طبیعی آدم متجاوز و متعرضی است. در هنگام انقلاب صدام رئیس‌جمهور عراق نبود؛ آن‌ها ترتیبات را جوری دادند که حسن البکر کنار برود و صدام رئیس‌جمهور شود تا او را تهییج و تشویق و وادار به حمله‌ی نظامی به ایران کنند.

ایشان تاکید کردند: آمریکا و اروپای قدرتمند نظیر انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان همه‌شان پشت سر صدام قرار گرفتند و هر چه توانستند به او کمک کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: در اول جنگ لشکرهای صدام امکانات معدودی داشتند اما با گذشت زمان و با وجود جنگ، روزبه‌روز بر این امکانات افزوده شد و به چند برابر رسید.

ایشان اضافه کردند: شوروی هم که ضد آمریکا بود در این قضیه همراه آمریکا شد؛ چون شوروی تعداد زیادی جمهوری مسلمان داشت و انقلاب اسلامی موجب می‌شد آن جمهوری‌ها به فکر هویت اسلامی خود بیفتند.

رهبر انقلاب اسلامی اظهار داشتند: آمریکا و شوروی و ناتو و همه‌ قدرت‌های مسلط دنیا پشت سر صدام قرار گرفتند تا جمهوری اسلامی را از بین ببرند.

ایشان با بیان اینکه همین کشور فرانسه، پیشرفته‌ترین هواپیماها و بالگردهای خود را به صدام داد، تصریح کردند: همین کشور آلمان مواد شیمیایی سمی را در اختیار رژیم صدام گذاشت تا در جنگ استفاده کند.

آیت الله خامنه ای ادامه دادند: این‌هایی که امروز فلان گروه را به اتهام مصرف مواد شیمیایی مورد تهاجم قرار می‌دهند، آن روز علناً برای ساخت بمب به صدام مواد شیمیایی می‌دادند.

ایشان اضافه کردند: ما هنوز بعد از ۳۰ سال کسانی را در بین رزمندگانمان داریم که به‌خاطر آلودگی‌های شیمیایی آن روز گرفتارند؛ بسیاری هم شهید شدند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: همه‌ دستگاه‌های شیطانی عالم به این شیطان متکبر مغرور یعنی صدام کمک کردند که این جنگ به وجود بیاید و ادامه پیدا کند و او پیروز شود.

ایشان اظهار داشتند: البته همه‌ این تلاش‌ها مثل تیری به سنگ خورد و یک وجب از خاک جمهوری اسلامی را نتوانستند در اختیار بگیرند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها