واکنش ها به تجاوز به سفارت ایران در لندن

واکنش ها به تجاوز به سفارت ایران در لندن

ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع تعرض فرقه شیراز ی به سفارت ایران در لندن

شهروز برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون در یک جلسه فوق‌العاده موضوع «تعرض فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن» را بررسی خواهد کرد. این جلسه احتمالا فردا یا پس‌فردا برگزار خواهد شد.

وزارت امورخارجه باید سفیر انگلیس در تهران را احضار کنند و از او درباره این حرکت زشت توضیح بخواهند.

حدود چند نفر از فرقه شیرازی به بالکن سفارت ایران در لندن تعرض کردند و کاری که نباید می‌کردند را کردند و پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را به پایین کشیدند و تا این لحظه هم دولت انگلیس در قبال این‌ها کاری انجام ندادند.

نخستین اظهارنظر فرقه انگلیسی پس از تعرض به سفارت ایران در لندن

قاسم فهد، نماینده امور رسانه‌ای شیرازی در لندن، به بی‌بی‌سی فارسی گفت: این افراد دوستداران شیرازی هستند که مستقلا این کار را کرده‌اند.

سفیر کشورمان در انگلیس: چهار متعرض توسط پلیس دستگیر و با ماشین به ایستگاه پلیس برده شدند.

هنوز از احتمال حضور افراد دیگری از این فرقه در اطراف ساختمان اطمینان وجود ندارد.

واکنش عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس به تعرض فرقه شیرازی‌ها به سفارت کشورمان در لندن

این حرکت کاملا هماهنگ شده و همزمان با سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به انگلیسی انجام شده است.

فرقه شیرازی در انگلیس با استفاده از تمامی امکانات این کشور به ویژه سیستم‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های تبلیغاتی سال‌هاست علیه کشورمان تبلیغات می‌کنند.

حمله به سفارت ایران غیراتفاقی و بسیار حساب شده است، زیرا شاهدیم که پلیس در کشورهای غربی در برخورد با عوامل مشکوک، برخوردهای بسیار جدی و خشنی را انجام می‌دهد، اما در زمان این حمله واکنش درستی از خود نشان نداده است.

مطمئناً انگلیس از حمله این فرقه به سفارت کشورمان مطلع بوده و باید مسئولیت این اقدام نابخردانه، ضعف برخورد و حفاظت نادرست پلیس از سفارت کشورمان را بر عهده بگیرد.

قطعا جمهوری اسلامی ایران از کانال‌های دیپلماسی، پارلمانی و قضایی خود این موضوع را پیگیری می‌کند.

طراحی حمله توسط سیستم‌های امنیتی انگلیس

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگویی با اشاره به حمله به سفارت ایران در لندن اظهار کرد: ما این حمله را کاملا حساب شده و از پیش تعیین شده می‌دانیم. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی انگلستان آنقدر قدرت دارند که چنین مسائلی را پیش‌بینی کنند و ما معتقدیم طراحی این حمله توسط سیستم‌های امنیتی انگلستان برای خوشآیند محمد بن سلمان بوده است.

وی با بیان اینکه حمله جمعه شب به سفارت ایران شبیه حمله به سفارت ایران در لندن در دهه 60 است که منجر به شهادت و زخمی شدن کارمندان سفارت شد و از سوی منافقان صورت گرفت افزود: این اقدام نابخردانه و دور از تعهدات بین‌المللی و دیپلماتیک و ناشی از کینه‌جویی انگلیس بود که ریشه در تاریخ استعمار این کشور دارد.

واکنش نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تعرض به سفارت ایران در لندن

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن محکوم کردن تعرض افراد غیرمسئول به سفارت ایران در لندن اظهار کرد: سفارت ایران در انگلستان جزئی از خاک کشور ما محسوب می‌شود و مسئولیت این تعرض به عهده دولت انگلیس است و بر این اساس لندن باید پاسخگوی این اتفاق باشد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی حتما این موضوع را بررسی می‌کند و از دستگاه دیپلماسی هم در این زمینه توضیح خواهد خواست.

نقوی حسینی درباره تاثیر این اتفاق بر روابط دو کشور گفت: ما باید این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم متعرضین چه کسانی بودند، تعرض چگونه صورت گرفته و آیا تعللی که وجود داشته عمدی بوده یا خیر تا بتوانیم به صورت دقیق‌تر در این باره اظهار نظر کنیم.

غائله نمایشی تعرض به سفارت ایران در انگلیس پایان یافت/ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه متعرضان به بالکن سفارت کشورمان در لندن دستگیر شدند از ختم این غائله نمایشی خبر داد.

قاسمی خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این اقدام شد.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این اقدام گفته بود: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها