وزیر ارشاد: به طور جدی پیگیر بحث بیمه هنرمندان هستیم

سید عباس صالحی در نشستی با اهالی فرهنگ و هنر و خبرنگاران آبادان و خرمشهر گفت: به طور جدی پیگیر بحث بیمه هنرمندان هستیم.

وزیر ارشاد: به طور جدی پیگیر بحث بیمه هنرمندان هستیم

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایرنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پارسال 16 هزار هنرمند در کشور بیمه شدند که این رقم تا پایان امسال به 32 هزار هنرمند افزایش می یابد و به 2 برابر می رسد.

وی اظهار کرد: در حوزه کاری خود هشت پروژه کلان برنامه ریزی کرده ام که یکی از آنها پروژه شفافیت است که هدف در این پروژه این است که تصمیمات در فرآیند اتخاذ و پس از آن مخفی نکنیم.
وی به تدوین آیین نامه در این خصوص اشاره کرد و گفت: شفافیت در سطح ملی و منطقه ای کمک می کند تا همه در فضای قابل اعتماد قرار گیرند و حس کنند آنچه می بینند واقعی است و با سوء تفاهم با مسایل برخورد نکنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:در پروژه شفافیت مجموعه جشنواره ها، درآمدها و هزینه ها و مسیر آنها به طور شفافانه عرضه می‌شود و دیگر دستورالعمل ها چیزی پشت پرده نخواهند داشت.
وی بر شفافیت در حوزه های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: هر چقدر با شفافیت بیشتر پیش برویم ضرر نمی کنیم؛ اعتماد، سرمایه ارتباط مسئولان با مردم به ویژه اهالی فرهنگ و هنر است.
صالحی بیان کرد: اهالی فرهنگ و هنر با عشق وارد وادی هنر شده اند و تنها چیزی که می تواند برای آنها اختلال ایجاد کند سوختن اعتمادها است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بر برخورد جدی تر با تخلفات تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم نسبت به سال های گذشته بیشتر روی تخلفات حساس باشیم.
وی همچنین بیان کرد: یکی از موضوعاتی که مسئولان باید از آن دور شوند وعده های گزاف است چرا که این وعده های گزاف به جای اینکه خشنودی ایجاد کند اعتماد زدایی می کند.
صالحی با اشاره به دغدغه هایی که هنرمندان در این نشست مطرح کردند بیان کرد: برای حل مشکلات و رسیدگی به دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر آبادان و خرمشهر نشستی میان ما و منطقه آزاد اروند در نیمه دوم فروردین آینده برگزار خواهد شد.
صالحی ادامه داد: این موضوع که این 2شهرستان آبادان و خرمشهر به دلایل مختلف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند مطلب قطعی است و شکی درآن نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خرمشهر و آبادان پرچمی را بلند کردند که هر ایرانی همیشه به این پرچم افتخار می کند؛ این 2 شهرستان نمادهای ایران هستند و وقتی چیزی تبدیل به نماد می شود معنای دیگری پیدا می کند.
وی افزود: فرهنگ و هنر جزیی از آبادان و خرمشهر هستند، و اگر این منطقه بخواهد منطقه ای دارای توسعه اقتصادی باشد و جایگاه خودش را درمیان مناطق آزاد پیدا کند نیاز به عنصر فرهنگی به عنوان یک عنصر جدی دارد.
وی توضیح داد: فرهنگ و هنر را حاشیه توسعه منطقه آزاد اروند نبینید چرا که فرهنگ متن توسعه منطقه آزاد اروند است.
وی گفت: با توجه به دغدغه هایی که از سوی هنرمندان و اهالی هنر آبادان و خرمشهر شنیدم لازم است هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در این راستا تلاش هایی انجام دهند تا فرصت های توسعه حوزه فرهنگ و هنر این 2 شهرستان ارتقا دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به هدفش از سفرهای استانی اظهارکرد: از رهگذر سفرهای استانی قصد داریم به نقشه راه فرهنگی و هنری استان ها برسیم و با همین نگاه سفر می کنیم و تنظیم تفاهم نامه با استانداری ها نیز مسیر ما را برای حوزه فرهنگ وهنر هر استان تعریف می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تک تک ما و کسانی که خرمشهری یا آبادانی نیستند همیشه این احساس را دارند و داریم که بخشی از وجود ما در این جا است.
وی گفت: ما و امثال بنده اگر در شناسنامه مان اسم خرمشهر یا آبادان به عنوان محل تولد قید نشده اما احساسامان این است که متولد خرمشهر و آبادان هستیم و این ادعای گزافی نیست.
صالحی ادامه داد: برادر من به عنوان مهندس دانشگاه نفت آبادان از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در این منطقه حضور داشت و در دوران اشغال خرمشهر در همین شهر در حال مقاومت بود و پس از آن مفقود الاثر شد و چیزی از او برای ما نیامد.
وی اظهار کرد: امروز که روز زن و مادر است مادر من مثل همه مادرهای ایران، در انتظار اوست اما هیچ چیزی به او نرسید؛ برادر من در 40 روز مقاومت آبادان به عنوان معاون سیاسی فرماندار وقت فعالیت می کرد.
وی ادامه داد: امثال ما به این شهر و منطقه علقه وجودی داشته و داریم و هیچ وقت احساس نمی کنیم که به یک شهر غریبه وارد شده ایم؛ خرمشهر و آبادان شهر ما است که با تمام پوست و گوشت و استخوان آن را حس می کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه برای سفری سه روزه وارد خوزستان شده است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها