احداث مدارس سبز در پایتخت

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران اظهار کرد: یکی از رویکردها در ادامه ساخت فضاهای آموزشی در استان تهران، توجه به احداث مدارس سبز است.

احداث مدارس سبز در پایتخت

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، داریوش ورناصری افزود: «ظاهر فیزیکی» و توجه به نقش «مصرف انرژی» از مقدمات ایجاد مدارس سبز است که اکنون اداره کل نوسازی مدارس استان تهران هر دو موضوع را در ساخت فضاهای آموزشی مورد توجه قرار داده است.

ورناصری با اشاره به دیگر ویژگی‌های مدرسه سبز خاطرنشان کرد: توجه به فضای سبز و درختان، آگاهی‌های زیست محیطی، توجه به نظافت مدرسه و دیگر موضوعات نیز از جمله موارد پس از ساخت این دست مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست خصوصا در کلان شهر تهران، تصریح کرد: تمام اصول اولیه برای طراحی یک مدرسه سبز که بتواند مدیریت سبز در آن شکل گیرد، توسط واحدهای فنی و مهندسی نوسازی مدارس تهران در حال پیگیری و انجام است تا فضاهای آموزشی که برای دانش‌آموزان احداث می‌شود، با معیارهای مدارس سبز هم‌گونی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین رویکردها در «احداث» و «تخریب و بازسازی» فضاهای آموزشی استان تهران توجه به ساخت مدارس سبز است، گفت: چهار عنصر هوا، آب، خاک و صدا به صورت ویژه در ساخت مدارس از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

وی افزود: انتخاب و جانمایی ساخت مدارس جدید در استان تهران و به ویژه در شهر تهران بسیار دشوار شده است، اما همچنان در احداث فضاهای آموزشی به موضوع «اکوسیستم» و «زیست بوم‌ها» توجه داریم.

ورناصری به یکی دیگر از عناصری که در ساخت مدارس سبز اهمیت دارد اشاره و عنوان کرد: «عنصر صدا» در فضاهای آموزشی تهران از اهمیت خاصی برخوردار است به گونه‌ای که در تلاش هستیم تا اجازه ورود هرگونه صدای محیط بیرونی به کلاس‌های درس را به حداقل برسانیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران اضافه کرد: «مصرف انرژی» نیز از دیگر موارد با اهمیت در ساخت مدارس سبز و جدید است؛ لذا بحث توجه به انرژی، نور و بهترین استفاده در راستای صرفه جویی‌ها و کاهش معضلات زیست محیطی مَد نظر احداث این مدارس است.

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها